Firmy otwarte na cyfrowe zmiany. Stawiają na innowacyjność
Co siódma spółka już przeszła transformację cyfrową. Firmy te utożsamiają ją głównie z wprowadzeniem pracy zdalnej - wskazuje „Puls Biznesu” w wydaniu piątkowo-niedzielnym.
Choć 73 proc. polskich przedsiębiorstw przemysłowych odczuło negatywne skutki pandemii koronawirusa, to 55 proc. oczekuje wyników finansowych porównywalnych do poprzedniego roku – wynika z cytowanego przez „PB” badania przeprowadzonego przez PMR na zlecenie Dassault Systemes.
Według dziennika taki sam odsetek firm twierdzi, że COVID-19 odbije się na ich sektorze w 2021 r. „W związku z tym 42 proc. przedsiębiorców chce m.in. zwiększyć efektywność biznesową oraz innowacyjność w zakresie nowych produktów i usług” - wskazuje gazeta.
Niespełna trzy na cztery badane spółki znają pojęcie „transformacji cyfrowej” - podaje dziennik. „Rozumieją przez nią przede wszystkim automatyzację i integrację procesów produkcyjnych (80 proc.), cyfrowe narzędzia wspierające sprzedaż i marketing (77 proc.) oraz usługi zdalne (71 proc.)” - czytamy. Z kolei niemal dwie trzecie deklaruje, że zaczęły już wdrażać poszczególne rozwiązania, a 14 proc. twierdzi, że już zakończyło ten proces, a utożsamiają go głównie z wprowadzeniem pracy zdalnej - informuje „PB”.
Czytaj też: Giełdy dostaną potężny impuls? Bruksela rusza na odsiecz!
PAP/kp