Informacje
Deweloperski budynek w Warszawie / autor: Fratria / AS
Deweloperski budynek w Warszawie / autor: Fratria / AS

Promocyjna ofensywa deweloperów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 9 lipca 2025, 10:06

  • Powiększ tekst

Niższe ceny za metr, gratyfikacje za polecenie, a nawet gratisowe wycieczki, czy elektryczne rowery – u sprzedawców mieszkań jest obecnie trzy razy więcej specjalnych okazji niż przed rokiem – donosi w środowym wydaniu „Puls Biznesu”.

Zdaniem dziennika, główne powody takiego stanu rzeczy to słabnący popyt i coraz większa konkurencja w branży. Wprawdzie majowa obniżka stóp procentowych ożywiła zainteresowanie mieszkaniami, ale nie przełożyło się to jeszcze na wzrost liczby zawieranych umów. Jak podaje portal Tabelaofert.pl, w czerwcu spółki sprzedały o 8,7 proc. mniej mieszkań niż miesiąc wcześniej, a skutkiem osłabionego popytu jest wysyp akcji rabatowych i bonusów.

„Z naszych danych wynika, że w czerwcu ubiegłego roku deweloperzy ogłosili ok. 100 ofert promocyjnych. Natomiast w tym roku jest ich ponad trzy razy więcej” – ocenił, cytowany przez „PB” Marek Wielgo, ekspert portalu RynekPierwotny.pl.

Według analityków portalu Tabelaofert.pl, deweloperzy mają w ofercie coraz więcej lokali gotowych, które chcą jak najszybciej sprzedać, bo ich dalsze utrzymywanie generuje koszty.

„Puls Biznesu” zapytał deweloperów o to, jakie upusty i benefity przygotowali dla klientów. Różnorodność jest wyjątkowo duża.

Karolina Bronszewska, dyrektor marketingu i innowacji spółki Ronson Development poinformowała, że w jednym z projektów do mieszkań trzy- i czteropokojowych oferowany jest garaż w cenie, w innym - do każdego mieszkania „gratis” dodawana jest komórka lokatorska.

Z kolei Murapol, jak powiedziała Iwona Sroka, członek zarządu firmy, w 15 miastach oferuje pulę mieszkań i apartamentów inwestycyjnych z miejscem postojowym gratis, a polecając komuś mieszkanie z oferty firmy można wygrać nagrodę w wysokości 5 tys. zł.

Obniżki przygotowało dla klientów także JW Construction, które jak wskazała Małgorzata Ostrowska, dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w firmie proponuje np. w przypadku jednego z osiedli „w pełni wykończone mieszkania w cenie lokali w stanie deweloperskim”; w innej inwestycji oferuje mieszkania z rabatem - w zależności od harmonogramu płatności - mogącym sięgać nawet 8 proc.

Według analityka Marka Wielgo zdarzają się również oferty z rowerem elektrycznym czy zagraniczną wycieczką gratis.

PAP, sek

»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Uncja złota po 4000 czy 2800 dolarów?

Problemy wielkiej branży wiatrowej

W ciągu jednego dnia ceny energii wzrosły 50-krotnie!

»»Drożyzna zbiera żniwo w sklepach – oglądaj na antenie telewizji wPolsce24!

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych