Informacje

Wniosek o 500+ na nowy okres świadczeniowy w serwisach iPKO i Inteligo

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 3 sierpnia 2017, 16:18

  • Powiększ tekst

Od 1 sierpnia 2017 r. rodzice i opiekunowie dzieci mogą składać wnioski o świadczenie w ramach programu Rodzina 500+ na nowy okres świadczeniowy. Kontynuowanie rządowego wsparcia wymaga złożenia wniosku co roku zarówno przez rodziny, które do tej pory uczestniczyły w programie, jak i tych, którzy dopiero zamierzają do niego dołączyć. Opisujemy, jak krok po kroku złożyć wniosek 500 + online w serwisie bankowości elektronicznej

Od 1 sierpnia 2017 r. można składać wnioski 500 + według nowych zasad na dwa okresy. Pierwsza opcja to złożenie wniosku na kolejny rok (od 1.10.2017 r. do 30.09.2018 r,), a druga dotyczy osób składających wniosek o 500 złotych na dziecko jeszcze na ten rok. Oznacza to, że w serwisie dostępne są dwa odrębne wnioski.

Jak wypełnić wniosek Rodzina 500 + online przez bankowość internetową w serwisie iPKO?

Wystarczy zalogować się do serwisu iPKO i przejść do Wniosku Rodzina 500+ (zakładka „Oferty i wnioski” => „Wnioski do złożenia”). Część pól zostanie wypełniona automatycznie na podstawie danych w serwisie iPKO (np. imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania czy rachunek bankowy), na który będą trafiać środki. Na wskazany we wniosku adres e-mail wysyłane jest Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) wysłane z systemu Emp@tia (Centralny System Informatyczny Zabezpieczenia Społecznego). Następnie organ prowadzący w gminie, np. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, dokona analizy wniosku. Po rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu świadczenia wychowawczego Rodzina 500 +, będzie ono wypłacane co miesiąc.

Ważne jest, aby przed przystąpieniem do wypełnienia wniosku przygotować wszystkie wymagane dokumenty w wersji elektronicznej, m.in. potwierdzające dochody rodziny oraz sytuację formalno-prawną rodziny. Ich rodzaj uzależniony jest od indywidualnej sytuacji wnioskującego. Wcześniej należy też sprawdzić, jaki urząd w gminie, na terenie której zamieszkujemy, będzie rozpatrywał nasz wniosek, a także przygotować dane osobowe wszystkich członków rodziny, w tym dzieci (m.in. imię, nazwisko, PESEL, stan cywilny, nazwę urzędu skarbowego, w którym rozlicza się dana osoba). Dane, którymi dysponuje Bank, zostaną wczytane z systemu Banku automatycznie.

UWAGA! W nowych wnioskach zmienia się konieczność uzupełniania załączników – dodatkowe dokumenty trzeba dołączyć tylko w dwóch przypadkach:

  • jeśli w rodzinie osoby składającej wniosek są pobierane dochody opodatkowane w formie ryczałtu bądź karty podatkowej,

  • jeśli na dziecko pobierane są alimenty (kopia dokumentów potwierdzających pobieranie tych świadczeń oraz ich wysokość).

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.