Gazeta Finansowa: Tusk zniszczy LOT?

opublikowano: 11 maja 2013 roku, 16:18 | autor: Zespół wGospodarce.pl | kategorie: Biznes | tagi: Donald Tusk, LOT, lotnictwo, Norwegia, prywatyzacja, Skarb Państwa, Tusk Donald
www.sxc.hu
www.sxc.hu

Komentarze na temat artykułu

Gość 13 maja 2013 roku
20:37

Gościu o 13:41: zapomniałeś, że Premier też jest historykiem.

mihap 13 maja 2013 roku
20:36

Czy te decyzje były skonsultowane z panem Bartoszewskim, ekspertem od lotnictwa, byłym członkiem Rady Nadzorczej LOT ? Widać gołym okiem, że rozkradają na potęgę ! Tak więc - byle PIS nie wrócił do władzy ! (bo Prezes nie ma prawa jazdy:).

Gość 13 maja 2013 roku
13:41

Autor jest historykiem, a więc ignorantem w tej akurat dziedzinie.

Dan. 13 maja 2013 roku
7:50

Dziwi mnie to ze w kraju gdzie ponad 2 mln naszych rodaków mieszka i pracuje poza granicami naszego kraju, a zdecydowana większość na wyspach, nasz przewoznik lotniczy upada. Dlaczego innym krajom się opłaca, a u nas się nie opłaca. Jak można zwalić winę na kryzys?!!. Przecież dzieki kryzysowi ludzie wyjeżdżają (wylatuja) za chlebem. Jak dla mnie jest to ewidentne działanie na niekorzyść państwa. Tusk i jego kolesie od piłki powinni juz dawno odejść i nigdy ale to nigdy nie wracać do polityki razem z kolegami z SLD.

Gość 12 maja 2013 roku
22:15

...szanowny Moderatorze usunąłeś mój komentarz...ale i tak wszyscy wiedzą,że to nie naz rząd więc po co zamiatać pod dywan

Gość 12 maja 2013 roku
18:22

Wynik finansowy LOT -u 2005 = + 89 mln netto 2006 = -42,5 mln , 2007 =+ 94 mln , 2008 = - 109 mln , 2009 = -220 mln , 2010 = - 160 mln, 2011 = - 145 mln , 2012 = nie podano jeszcze . Jasno widać , że w latach 2005 - 2007 dało się uzyskiwać wynik dodatni . Po przyjściu tłuków peowskich do władzy widac spadek

Gość 12 maja 2013 roku
17:35

Zamiast: "Tusk zniszczy LOT?" Tytuł powin być "Tusk ratuje LOT?" a tak naprawde to co z niego jeszcze pozostało. Bo LOT jest juz zniszczony, wynik finansowy LOT-u coś o tym mówi. Norwegian jest bardzo dobrze zarządzany wiec mam nadzieje ze te same zmiany zostaną wprowadzone w Polsce.

Gość 12 maja 2013 roku
16:05

Widać po co był potrzebny dr ze znajomością życia królowej Hatszepsut. Dziwne tylko, ze słupa się skonsumowalo a poprzedniemu dano EJ. Za większe zasługi? Tak czy siak, ktoś za te 400 mln odpowie, zupełnie nieuzasadnione decyzja bez, jak slup powiedzial, bez analiz, nie znal sytuacji finansowej s-ki a dal. No i Dreamlinery... Na klate już się nie weźmie, wątla i zapadnieta, wiecej nie uniesie.

Rafał 12 maja 2013 roku
15:28

Akurat Norwegian ma już ponad 50 sztuk B738 i za chwilę odbiera SWOJE 3 sztuki B788 dreamliner więc pisanie, że LOT mu potrzebny aby zakosić mu dreamlinery jest po prostu głupie. Norwegian ma do tego kotrakty i opcje na: kolejnych 200 B738, 200 A320. Jesli je wszystkie zrealizuje będzie wśród najwiżkeszych linii lotniczych! Być może LOT jest mu potrzebny z całkiem innego powodu. Być moze chce zróżnicowac ofertę na typowo low-costową i tradycyjną stąd potrzebna mu druga marka, znana i ceniona w środowisku. Tak czy inaczej LOT moze na tym tylko zyskać. A pisanie o Locie jako o dobrach narodowych w ich dzisiejszej sytuacji (za którą odpowiadają WSZYSTKIE kolejne rządy: tak PiS jak PO i SLD) świadczy o nieznajomości podstaw tematyki przez autora.

Gość 12 maja 2013 roku
11:12

W Związku Radzieckim efektywne rządy sprawowała jedna osoba wraz z garstką polityków, której można było przypisać odpowiedzialność za wszystko, ale te czasy dawno minęły. Obecnie wiele osób odpowiada za zły stan rzeczy, a nie tylko osoba jednego premiera, który rządził przez 6.5 roku. Nie upraszczajcie bardzo skąplikowanej sytuacji. Problemy PLL LOT rozpoczęły się znacząco przed 2007 rokiem. Przewoźnik ten wcześniej odnotowywał straty i wcześniej przeszedł nieudaną częściową prywatyzację (swissair). Dodatkowo, czynnniki zewnętrzne, niezależne od PLL LOT przyczyniły się do pogorszenia jego sytuacji finansowej: spowolnienie gospodarcze i z nim związany spadek popytu na usługi, rosnące ceny paliwa lotniczego na rynkach światowych, rosnąca konkurencja ze strony wielkich międzynarodowych sojuszy lotniczych oraz nieuczciwa konkurencja na rynku polskim ze stronu OLT.

Gość 12 maja 2013 roku
8:43

panie Dr. Pietrzak proszę podać pańskie rozwiązanie problemu , ale nie takie . że mamy utrzymywać dalej związkowców i działaczy w LOT za moje podatki potrącone z mojej emerytury Tylko sprzedaż pozwala na zaprowadzenie porządku ekonomicznego w takiej firmie , oderwanie od koryta uprzywilejowanej rzeszy urzędników którzy wcześniej uchwalili swoje przywileje w takich państwowych przechowalniach np: energetyka gwarancja zatrudnienia 10 lat i pozom wynagrodzeń.

Gość 11 maja 2013 roku
23:29

@22:43 płatny cwaniaku rozmywasz odpowiedzialność. Tusk rządzi 6,5 roku. W szczególności odpowiada więc ta osoba.

Gość 11 maja 2013 roku
22:43

Za obecny stan rzeczy - problemy finansowe przewoźnika oraz brak strategicznej wizji rozwoju i reform - odpowiedzialne są wszystkie poprzednie rządy (ministrowie skarbu państwa którzy prowadzą nadzór właścicielski nad spółką i mianują prezesów oraz ministrowie infrastruktury/transportu, którzy są odpowiedzialni za politykę transportową państwa) a nie jedynie obecny rząd, a w szczególności osoba Tuska.

Gość 11 maja 2013 roku
21:24

Samoloty dla Norwegów, kolej dla Niemców, chemia dla Rosjan, koleje linowe dla Czechów. Co jeszcze zostało do lunięcia ? K..wa m.ć!

Gość strun 11 maja 2013 roku
20:46

Jaka szkoda,że Amber Gold "się wykrwawił"i nie doszło do opchnięcia Lot-u. Mielibyśmy "swojego i fajnego" przewoźnika.

4031