Informacje

Media społecznościowe mają ponosić odpowiedzialność za szkodliwe treści / autor: Pixabay
Media społecznościowe mają ponosić odpowiedzialność za szkodliwe treści / autor: Pixabay

W.Bryt.: Facebook i Twitter odpowiedzą za szkodliwe treści

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 12 lutego 2020, 10:55

    Aktualizacja: 12 lutego 2020, 10:56

  • Powiększ tekst

Brytyjski regulator mediów Ofcom wprowadzi regulacje, na mocy których media społecznościowe takie jak Facebook czy Twitter będą ponosić odpowiedzialność za publikowane w nich szkodliwe treści - informuje w środę BBC.

Brytyjski nadawca powołał się na słowa odchodzącej minister ds. cyfrowych, kultury, mediów i sportu Nicky Morgan, która powiedziała, że serwisy społecznościowe wcześniej opierały się regulacjom, ale „teraz rozumieją, że regulacje naprawdę nadchodzą”.

W zeszłym roku władze Wielkiej Brytanii zaproponowały nowe przepisy dotyczące bezpieczeństwa w sieci, które - jak zapowiadały - miały być najostrzejsze na świecie. Była premier Theresa May mówiła wówczas, że nałoży na firmy internetowe prawny „obowiązek zapewnienia użytkownikom bezpieczeństwa w internecie”. Rząd zapowiedział, że w przypadku łamania przepisów na firmy będą nakładane wysokie grzywny, a ich szefowie będą osobiście ponosić odpowiedzialność.

Rządy na całym świecie walczą o to, jak lepiej kontrolować treści w mediach społecznościowych, które często obwiniane są o umożliwianie nadużyć, rozpowszechniania pornografii w sieci czy wywierania wpływu na wyborców lub manipulowania nimi - wskazuje agencja Reutera.

BBC przekazało, że w ramach propozycji, które mają zostać ogłoszone w środę, serwisy społecznościowe będą musiały szybko usuwać nielegalne treści i minimalizować ryzyko ich pojawienia się.

Czytaj także:Facebook: Terror nadawany na żywo

Rzeczniczka ministerstwa ds. cyfrowych odmówiła potwierdzenia szczegółów dotyczących regulacji; nie chciała też komentować sprawy.(PAP)

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych