Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Materiały prasowe
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Materiały prasowe

PEKAES rozwija sieć połączeń w Europie

Dariusz Styczek

Dariusz Styczek

Redaktor

  • Opublikowano: 27 sierpnia 2021, 11:50

  • Powiększ tekst

PEKAES, czołowy polski operator logistyczny, wzmacnia sieć połączeń międzynarodowych w Europie. W ostatnich tygodniach uruchomił dodatkowe linie na europejskich trasach, a także poczynił dalsze inwestycje w infrastrukturę terminalową.

Rosnąca wymiana handlowa Polski przełożyła się na działalność operatorów logistycznych wyspecjalizowanych w kompleksowych dostawach ładunków do każdego punktu na mapie świata. W ostatnim czasie PEKAES poszerzył swoją ofertę o nowe trasy i dodatkowe połączenia w Europie. Dzięki temu w znaczący sposób skróceniu uległ czas dostaw międzynarodowych przesyłek drobnicowych na wielu europejskich trasach.

Na topie Rumunia, Węgry i Grecja

PEKAES uruchomił między innymi dodatkowe linie do Rumunii, realizując obecnie na tym kierunku łącznie sześć transportów w tygodniu w obie strony. Operator obsługuje na tej trasie głównie branże motoryzacyjną, chemiczną oraz tekstylną.

Posiadamy pięć magazynów w różnych lokalizacjach w Rumunii, do których wysyłamy samochody z Polski. W zależności od punktu odbioru czy dostawy, w ciągu dwóch lub trzech dni towary naszych Klientów docierają do  miejsca docelowego. Warto wspomnieć, że PEKAES realizuje także połączenie do Mołdawii, które jak wynika z naszych obserwacji, coraz bardziej zyskuje na znaczeniu – mówi Marek Tkaczyk, Dyrektor Sieci Międzynarodowej PEKAES.

Jednym z najbardziej popularnych kierunków transportu przesyłek międzynarodowych realizowanych przez PEKAES są obecnie Węgry. Codziennie z terminalu operatora w Czechowicach-Dziedzicach wyjeżdża samochód wypełniony przesyłkami z dostawą na Węgry. PEKAES dostarcza także towary do Serbii, Bośni i Macedonii. Wśród przewożonych ładunków znajdują się przede wszystkim meble, akcesoria łazienkowe, części zamienne, elektronarzędzia, panele podłogowe, jak i inne drobne elementy.

PEKAES realizuje również codzienne kursy do Czech, Słowacji i Austrii. W przypadku tych państw, załadunek towarów odbywa się rano w Polsce, a późnym popołudniem, następuje już rozładunek na terenie tych krajów. Operator realizuje dostawy w 48 godzin od momentu odbioru towaru. W przypadku Węgier i Rumuni czas dostawy wynosi 72 godziny.

Wzmocnieniu uległa również sieć międzynarodowych połączeń PEKAES pomiędzy Polską a Niemcami. Obecnie Spółka oferuje trzy codzienne połączenia drobnicowe z Niemcami. Ponadto bezpośrednie połączenia ze Szwajcarią, Holandią i Ukrainą, a od czerwca tego roku również dodatkowe, bezpośrednie połączenie z Polski do Salonik i Aten.

Zdecydowanie Grecja bije rekordy popularności w tym roku, dlatego uruchomiliśmy drugi kurs w tygodniu, który znacząco wpłynął na skrócenie czasu dostaw towarów do tego kraju. Klienci mogą także zlecić nam dystrybucję przesyłek na terenie Cypru. Dodam, że kierunkiem, który równie dobrze się rozwija jest Bułgaria, dokąd jeździmy już dwa razy w tygodniu – dodaje Marek Tkaczyk.

Spółka z sukcesem rozwija także połączenia na południu Europy np. we Włoszech. Terminale obsługujące Polskę po stronie włoskiego partnera znajdują się w Mediolanie, Turynie i Padwie.

Logistyka napędzana eksportem

Polska notuje w tym roku rekordowe wyniki zarówno w eksporcie, jak i imporcie towarów,co przekłada się bezpośrednio także na naszą działalność. Dlatego uruchamiając kolejne kierunki i dodatkowe linie drobnicowe, bierzemy pod uwagę aktualne trendy rynkowe. Jednocześnie otwieramy się na nowe możliwości biznesowe dla naszych klientów. Zapewniamy szeroką sieć połączeń, jak również kompleksowe usługi, zintegrowaną informację, nowoczesne rozwiązania informatyczne oraz wysoką jakość usług – mówi Maciej Bachman, Prezes Zarządu PEKAES.

PEKAES dysponuje jedną z najefektywniejszych sieci krajowych terminali dystrybucyjnych, kolejowymi terminalami kontenerowymi i przeładunkowymi w Polsce oraz siecią kilkunastu partnerów zagranicznych we wszystkich kluczowych krajach Europy. W 21 polskich oddziałach, 3 terminalach kolejowych oraz 7 magazynach logistycznych, firma zatrudnia blisko 1 300 pracowników.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych