Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pexels.com
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pexels.com

Atrakcje Google z okazji Światowego Dnia Turystyki

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 24 września 2021, 14:20

  • Powiększ tekst

Google prezentuje listę najczęściej wyszukiwanych miejsc turystycznych na Mapach Google w Europie i w Polsce. Na podium polskiej listy znalazł się tematyczny park rozrywki - Energylandia. To popularne miejsce, położone w Zatorze w województwie małopolskim uplasowało się także w zestawieniu najczęściej wyszukiwanych atrakcji w Europie

Światowy Dzień Turystyki jest świetnym momentem do świętowania tego, że podróże pozwalają nam naładować baterie, a także utrzymywać kontakty z ludźmi gdziekolwiek by się nie znajdowali. Rok w społecznej izolacji sprawił, że chęć podróżowania staje się nawet większa niż przed pandemią - ludzie szukają okazji do spotkań z ważnymi dla nich osobami mieszkającymi w innym mieście lub państwie. Jak pokazują badania przeprowadzone przez Google i Kantar, głównym motywem rezerwacji podróży w tym roku są odwiedziny u przyjaciół i rodziny. Drugim powodem, dla którego ludzie chcą podróżować, jest chęć sprawienia sobie przyjemności, oderwania się od ekranów i codziennego, domowego życia.

Wraz z postępem programów szczepień i ponownym otwarciem granic, obserwujemy zwiększony optymizm i gotowość do nadrobienia straconego czasu i podróży. Od początku roku najczęściej wyszukiwanymi miejscami turystycznymi w Europie na Mapach Google są: Wieża Eiffla (Francja), Bazylika Sagrada Família (Hiszpania), Luwr (Francja), Europa-Park (Niemcy), Koloseum (Włochy), Park Narodowy Jezior Plitwickich (Chorwacja), Wybrzeże Amalfitańskie (Włochy). Na ósmym miejscu znalazła się atrakcja z Polski - Energylandia! Miejsce dziewiąte zajęła Katedra w Mediolanie (Włochy), a dziesiąte stadion Camp Nou w Barcelonie (Hiszpania).

W Polsce zestawienie najczęściej wyszukiwanych atrakcji turystycznych na Mapach Google (od początku roku) przedstawia się następująco:

Energylandi

ZOO we Wrocławiu

Łazienki Królewskie

Miejsce Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau

Zabytkowy rynek we Wrocławiu

Zamek Książ

Pałac Kultury i Nauki

Manufaktura

Zamek Królewski na Wawelu

Molo w Sopocie

Niektóre z powyższych miejsc otrzymały w ubiegłym roku Złotą Pinezką - wyróżnienie dla najbardziej docenionych przez użytkowników Map atrakcji turystycznych w każdym z województw.

Choć pandemia szczególnie mocno dotknęła branżę turystyczną, pojawiają się sygnały, że firmy z tego sektora powoli stają na nogi. Według nowych badań przeprowadzonych przez ForwardKeys, liczba lotów międzynarodowych do europejskich destynacji w lipcu i sierpniu osiągnęła 39,9% poziomu sprzed pandemii, co stanowi wzrost o 13,3% w stosunku do ubiegłego roku.

Jest to dobra wiadomość dla sektora turystycznego, który w ostatnim roku musiał dostosować się do ciągle zmieniających się ograniczeń związanych z pandemią COVID-19 i zamknięcia granic. Dla wielu firm turystycznych technologia i analiza danych stały się nieocenioną pomocą w zrozumieniu zmian na rynku, dzięki czemu mogły lepiej kontaktować się z potencjalnymi gośćmi z wykorzystaniem internetu.

Na początku tego roku Google uruchomił bezpłatne linki do rezerwacji hotelowych, dając hotelom i biurom podróży sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Jak dotąd bezpłatne linki do rezerwacji hotelowych przyczyniają się do zwiększenia zaangażowania zarówno małych, jak i dużych partnerów turystycznych. Travel Insights with Google to bezpłatna strona internetowa, na której znaleźć można dostarczane w czasie rzeczywistym lokalne dane na temat zmian ruchu turystycznego oraz miejsc, w których zainteresowanie hotelami i okolicą jest największe.

Podczas gdy nowa normalność w branży turystycznej może oznaczać nieprzewidziane utrudnienia w podróży, technologia, narzędzia cyfrowe i umiejętność ich wykorzystania mogą pomóc firmom i organizacjom turystycznym w uzyskaniu wartościowych informacji dotyczących zainteresowań podróżnych. Pomoże to w planowaniu z wyprzedzeniem i dostosowywaniu swojej oferty do wymagań gości.

W Światowym Dniu Turystyki każdy może poszukać inspiracji, gdzie warto podróżować i dzięki wystawom na Google Arts & Culture dowiedzieć się więcej o uroku włoskiej Stolicy Kultury, dziedzictwie Dubaju czy raju dla odkrywców - RPA.

Czytaj też: Australia: Facebook zakończył negocjowanie umów licencyjnych. Pominął niektórych nadawców

Mat.Pras./KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych