Informacje

Naczelny wyborcza.pl ma opublikować sprostowanie artykułu nt. szefa PKN Orlen Daniela Obajtka / autor: Tugodnik Sieci/Twitter
Naczelny wyborcza.pl ma opublikować sprostowanie artykułu nt. szefa PKN Orlen Daniela Obajtka / autor: Tugodnik Sieci/Twitter

Obajtek: Naczelny wyborcza.pl ma opublikować sprostowanie

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 22 października 2021, 20:17

    Aktualizacja: 22 października 2021, 20:29

  • 3
  • Powiększ tekst

Sąd Okręgowy w Warszawie zobowiązał redaktora naczelnego wyborcza.pl do publikacji sprostowania artykułu z lutego br. Sąd wskazał, że wolność słowa w równym stopniu dotyczy prasy, jak i jednostek, w tym mojej osoby - oświadczył w piątek prezes PKN Orlen Daniel Obajtek

Jak czytamy w oświadczeniu, chodzi o opublikowany 26 lutego 2021 r. artykuł Wojciecha Czuchnowskiego pt. Taśmy Obajtka. Tak prezes Orlenu łamał prawo, a teraz się pogrąża.

Daniel Obajtek skomentował wyrok sądu w mediach społecznościowych.

Prawda zawsze się obroni! Dzisiaj w Sądzie Okręgowym w Warszawie zapadł druzgocący dla http://wyborcza.pl wyrok dotyczący publikacji na mój temat. Media mają pełne prawo do krytyki, ale nie mogą perfidnie i świadomie kłamać, żeby zdyskredytować opisywane osoby - napisał Szef PKN Orlen.

Zgodnie z wyrokiem wyborcza.pl jest zobowiązana do bezpłatnego opublikowania sprostowania.

W artykule pt. „Taśmy Obajtka. Tak prezes Orlenu łamał prawo, a teraz się pogrąża”, opublikowanym w dniu 26 lutego 2021 r. na portalu www.wyborcza.pl podano nieprawdziwe informacje, że: złamałem obowiązujący pracowników samorządu zakaz prowadzenia działalności gospodarczej; przekazywałem informacje o przetargach; powoływałem się na wpływy; praktycznie kierowałem spółką, w której nie byłem zatrudniony; brałem udział w nielegalnym wykradaniu informacji od konkurencji; działałem na szkodę firmy Elektroplast swego wuja Romana Lisa; godziłem się na wręczanie łapówek; pod przysięgą kłamałem w sądzie ws. swojej roli w kierowaniu spółką TT Plast” - głosi to sprostowanie.

Oświadczam, że nie kierowałem spółką TT Plast i nie przekazywałem informacji o przetargach, nie powoływałem się na wpływy, nie brałem udziału w nielegalnym wykradaniu informacji od konkurencji oraz nie godziłem się na wręczanie łapówek. Nie złamałem obowiązujących mnie wówczas przepisów. Nie kłamałem w sprawie moich relacji z TT Plast. Zeznając przed sądem mówiłem prawdę. Nie podejmowałem żadnych działań na szkodę firmy mojego wuja - podkreślono w sprostowaniu.

Jak wskazał Obajtek, Sąd Okręgowy zobowiązał redaktora naczelnego wyborcza.pl do sprostowania nieprawdziwych informacji, zaś w uzasadnieniu sąd wskazał, że zupełnie bezzasadne pozostają zarzuty pozwanego co do nadużycia prawa podmiotowego - pozwu typu SLAPP (strategiczna akcja prawna przeciwko udziałowi w życiu publicznym - PAP) jako „efektu mrożącego”. „Sąd dodatkowo wskazał, że wolność słowa w równym stopniu dotyczy prasy, jak i jednostek, w tym mojej osoby” - zaznaczył.

W oświadczeniu prezesa PKN Orlen czytamy, że sprostowanie ma być opublikowanie przez nieprzerwany okres równy co najmniej okresowi publikacji materiału prasowego zawierającego nieprawdziwe informacje, nie później niż w terminie trzech dni roboczych, licząc od dnia uprawomocnienia się wyroku.

PAP/mt

Czytaj też: Niesamowite wyniki sprzedaży KGHM!

Czytaj też: „Złoty spaw” połączył Polskę z Litwą

Wiadomości Google

Kliknij Obserwuj i bądź na bieżąco!

Powiązane tematy

Komentarze