Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Materiały prasowe
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Materiały prasowe

PLL LOT: w 2021 r. 4,2 mln pasażerów. W 2019 r. ponad 10 mln

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 4 lutego 2022, 14:10

  • Powiększ tekst

Polskie Linie Lotnicze LOT (PLL LOT) miały 4,2 mln pasażerów w 2021 r. Biorąc pod uwagę utrudnienia związane z pandemią, LOT pozytywnie ocenia wyniki operacyjne za ubiegły rok: regularność operacji wyniosła 99,7 proc., a punktualność wzrosła do 86 proc. W rekordowym roku 2019 PLL LOT przewiózł ponad 10 mln pasażerów.

Z powodu kolejnych wariantów koronawirusa oraz niepewności podróżowania rynek przewozów lotniczych nie odbudowywał się w ubiegłym roku tak, jak pod koniec 2020 przewidywali eksperci. LOT jednak wykorzystał ten czas na rozszerzenie swojej działalności w segmencie podróży wakacyjnych - dzięki współpracy z biurami podróży zrealizowaliśmy czterokrotnie więcej operacji czarterowych niż w roku 2020. W segmencie przewozów towarowych LOT uplasował się na pozycji lidera na rynku polskim, przewożąc niemal dwukrotnie więcej cargo niż w roku 2020. Narodowy przewoźnik wykonał w sumie ponad 54 000 operacji na 151 trasach, odwiedzając 109 portów lotniczych, przewożąc niemal 4,2 mln pasażerów, pokonując w tym czasie 80 mln km - informuje PLL LOT.

O ile po zniesieniu restrykcji wjazdowych do Nowego Jorku (JFK i EWR) i do Chicago liczba gości na pokładach samolotów do Ameryki Północnej wróciła do poziomu z 2019 roku, o tyle w dalszym ciągu znacząco zredukowana jest siatka azjatycka - Seul, Tokio czy Pekin/Daxing. W ramach siatki europejskiej dużym powodzeniem cieszyły się połączenia do Paryża czy Wilna, natomiast absolutnym hitem okazała się Tirana, będąca najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym. W sezonie zimowym popularność zyskały rejsy do uruchomionego jesienią Dubaju oraz wznowione połączenia do Colombo i Miami.

Przewoźnik przypomina, że 2021 r. to również czas wprowadzenia kolejnych udogodnień: podróżującym Boeingami 737 oddano do dyspozycji bezprzewodowy system rozrywki pokładowej, nową ofertę posiłków dla pasażerów klasy ekonomicznej, a dzięki nowej odsłonie strony lot.com zakup biletu czy zamówienie usług dodatkowych jest szybsze i wygodniejsze.

Czas pandemii szczególnie mocno dotknął branżę lotniczą. Jednak w PLL LOT spożytkowaliśmy ten okres na wykorzystanie wszystkich nadarzających się możliwości biznesowych, rozwijając się tam, gdzie popyt był największy - w przewozach wakacyjnych i cargo. Dziękuję naszym gościom za każdą podróż na naszych pokładach, a partnerom biznesowym za zaufanie i współpracę - powiedział członek zarządu ds. handlowych Michał Fijoł.

Biorąc pod uwagę wszystkie utrudnienia związane z pandemią COVID-19, pozytywnie oceniam wyniki operacyjne PLL LOT za rok 2021. Regularność operacji wyniosła 99,7 proc., a punktualność wzrosła do 86 proc., co plasuje nas na ósmym miejscu najbardziej punktualnych przewoźników w Europie. Chciałbym również podziękować wszystkim zaangażowanym w operacje PLL LOT: agentom handlingowym, służbom kontroli ruchu lotniczego, pracownikom lotnisk i mechanikom, pracownikom i współpracownikom LOT-u. Dzięki współpracy udało się osiągnąć tak dobre wyniki. Jestem przekonany, że obecny rok będzie jeszcze lepszy - dodał członek zarządu ds. operacyjnych Maciej Wilk.

ISBnews/RO

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych