Informacje

Fot.William Scot/wikimedia.org
Fot.William Scot/wikimedia.org

Chińczycy zainwestowali ponad 1,1 mld dol. w Peugeota. Zyski dla obu stron

Polska Agencja Prasowa

  • Opublikowano: 19 lutego 2014, 06:20

    Aktualizacja: 19 lutego 2014, 10:07

  • Powiększ tekst

Chiński producent samochodów Dongfeng Motor Co. ogłosił w środę, że na mocy zawartego porozumienia zainwestuje 1,1 mld dolarów w znany francuski koncern samochodowy PSA Peugeot Citroen.

W rezultacie tej inwestycji Dongfeng, rząd Francji i rodzina Peugeot (założycieli firmy) będą posiadać równe udziały w koncernie.

W opublikowanym komunikacie Dongfeng zapowiedział zacieśnienie współpracy z Peugeotem w dziedzinie technologii, badań i prac rozwojowych a także produkcji i sprzedaży samochodów.

Dongfeng jest jednym z największych producentów samochodów w Chinach, ale jest prawie nieznany na świecie. Niezależnie od współpracy z Peugeotem, montuje samochody japońskich firm Nissan i Honda a także produkuje swoje własne samochody osobowe i ciężarówki.

Analitycy rynku motoryzacyjnego wskazują, że porozumienie da dostęp PSA Peugeot Citroen do bardzo potrzebnego kapitału, podczas gdy będący własnością państwa Dongfeng uzyska dostęp do znanej na całym świecie marki i zaawansowanej technologii, dzięki której będzie mógł zwiększać swój udział w chińskim rynku.

Zasobne w środki finansowe chińskie firmy coraz częściej kupują udziały w zagranicznych przedsiębiorstwach aby poprawić swoją konkurencyjność w kraju i rozszerzać działalność na zagraniczne rynki.

(PAP)

 

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------

Fanom motoryzacji polecamy:"Samochody osobowe. Dzieje rozwoju".

Jest to książka o charakterze albumowym poświęcona rozwojowi konstrukcji samochodów osobowych na świecie na przestrzeni XX wieku, z uwzględnieniem czasów wcześniejszych.

Do nabycia wSklepiku.pl.

Samochody osobowe. Dzieje rozwoju

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych