Polacy nie zauważyli obniżki cen. Zawiodły sklepy?
Ponad 60 proc. Polaków nie zauważyło spadku cen w sklepach w związku z ustawową obniżką VAT na żywność. Niespełna 30 proc. respondentów odnotowała spadki, z czego 1/4 uznała je za niewystarczające - podkreśla portal wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez UCE Research i SYNO Poland dla Grupy BLIX, 61,5 proc. Polaków nie zauważyło, że ceny w sklepach spadły przez ustawową obniżkę VAT-u na żywność. Przeciwnego zdania jest 29,6 proc. respondentów. Z kolei 7,9 proc. nie potrafi tego ocenić.
Według Krzysztofa Łuczaka z Grupy BLIX, konsumenci mogli dostrzegać różnice cen w sklepach, które wykorzystały taka informację w swoich kampanii marketingowych. „Takie działania podjęły przede wszystkim dyskonty, hipermarkety i po części supermarkety. Mniejsze sieci oraz sklepy niezrzeszone nie zmieniły cen albo nie zadbały o odpowiednią komunikację tego. Dlatego wysoki odsetek Polaków nie zauważył obniżek” - zaznaczył.
Czytaj też: Premier: USA potwierdzają, że Putin poniesie ciężkie konsekwencje
wirtualnemedia.pl/kp