INWAZJA NA UKRAINĘ
Ogromne straty rosyjskich influencerów. Lecą łzy!
Rosyjscy influencerzy, którzy zamieszczali treści na Instagramie, Facebooku, YouTube, Twitch, TikTok, stracili do 80 proc. swoich przychodów w ciągu ostatniego miesiąca – informuje portal wirtualnemedia.pl.
Inflencerzy, którzy zamieszczali treści na Instagramie, Facebooku (obie platformy społecznościowe od paru tygodni są blokowane w Rosji, należą do Meta, która została uznana przez władze kraju za ekstremistyczną), YouTube, Twitch, TikTok, stracili odbiorców i reklamodawców, nie mają nowych kontraktów.
Po zablokowaniu lub ograniczeniu działania platform społecznościowych udało im się przenieść nie więcej niż 10 proc. swoich subskrybentów do innych serwisów – informują wirtualnemedia.pl powołując się na serwis Sostav.
TikTok ograniczył działalność w Rosji, a YouTube i Twitch wyłączyły zarabianie dla obywateli Rosji. Wraz z odpływem odbiorców z serwisów nastąpił również spadek liczby reklamodawców. Ponadto wiele marek wstrzymało swoje działania marketingowe, dlatego influencerzy stracili część dotychczasowych kontraktów również na innych platformach. Dotyczy to również współpracy influencerów z dużymi zagranicznymi markami.
Wirtualnemedia.pl/RO