Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pexels.com
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pexels.com

Celebryci nakręcają kryptowalutowe oszustwa

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 6 lipca 2022, 18:40

  • Powiększ tekst

Santander Bank informuje o niepokojącym zjawisku jakim jest rosnąca liczba zgłoszonych przypadków oszustw kryptograficznych, która rośnie w niepokojącym tempie. Oszuści bardzo chętnie wykorzystują do promocji swoich przekrętów twarze celebrytów

Według Santander Bank oszustwa kryptowalutowe w Wielkiej Brytania, które wykorzystują twarze celebrytów, kosztowały w pierwszym kwartale bieżącego roku średnio 11 872 GBP na osobę - to wzrost o 65 proc. rok do roku. Chris Ainsley z brytyjskiego oddziału Santander Bank przyznaje, że nastąpił niepokojący skok liczby tego typu oszustw. Ludzie zamiast cieszyć się obiecywanymi wysokimi zyskami, tracą ogromne pieniądze.

Nazwiska lub konta osób publicznych i celebrytów, w tym Elona Muska, są często wykorzystywane do oszukiwania nieostrożnych użytkowników Internetu, szukających łatwego i szybkiego zysku na kryptowalutach. Santander wylicza, że tylko w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku ta taktyka przyniosła oszustom 2 miliony GBP, promują oni fałszywe informacje na popularnych platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i Twitter, nakłaniając internautów do przesyłania informacji i dokonywania płatności.

Należy z dużą rezerwą podchodzić do informacji zamieszczanych w mediach społecznościowych, a zwłaszcza takich, które obiecują w krótkim czasie szybkie zyski. Poza tym kryptowaluty promowane przez znane osobistości nie gwarantują legalności inwestycji. Należy też korzystać z oprogramowania chroniącego urządzenie, aby zablokować dostęp użytkownika do fałszywych łącz - doradza Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutor rozwiązań Bitdefender.

Czytaj też: Szansa dla twórców rozwiązań IT dla polskiego food-tech

Mat.Pras./KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych