Informacje

Fot.Meritum Bank
Fot.Meritum Bank

Ma być kompletnie i rewolucyjnie. Meritum Bank wystartował mobilnie

zz zz

  • Opublikowano: 26 marca 2014, 19:35

    Aktualizacja: 27 marca 2014, 08:43

  • Powiększ tekst

Meritum Bank od czwartku udostępni klientom indywidualnym oraz firmom aplikację mobilną, której podstawowym założeniem jest kompletność.

Jak powiedział na prezentacji nowej usługi prezes banku Bartosz Chytla Meritum Bank stawia w sferze mobilności na 100 proc. banku w komórce. Dlatego aplikacja mobilna banku obecnie jest jedyną w Polsce, która zapewnia kompletny serwis transakcyjny oraz umożliwia założenie konta osobistego lub firmowego wyłącznie za pośrednictwem aplikacji.

Nowością - w porównaniu z innymi już dostepnycmi na rynku aplikacjami - są fotoprzelewy, czyli zrobienie zdjęcia, np. fakturze za telefon komórkowy, co skutkuje automatycznym wpisaniem danych z faktury w pola przelewu, a następnie wystraczy zatwierdzić operacje by się wykonała. Jak podkreśliła Małgorzata Adamczyk, dyrektor bankowości internetowej w Meritum Banku główną idea przy projektowaniu była maksymalna funkcjonalność oraz ergonomia.

– Przy budowie systemu przyjęliśmy założenie, że ma to być rozwiązanie kompletne. Nasza aplikacja może zastąpić serwis internetowy, bez względu na to, czy korzysta z niej klient indywidualny czy firma. Postawiliśmy na rozwiązanie, które znosi większość „fizycznych” ograniczeń, na jakie napotyka klient korzystając ze standardowych kanałów komunikacji z bankami. Użyteczność aplikacji i procesów jest w pełni dostosowana do urządzeń mobilnych i połączona z rozwiązaniami dotychczas wykorzystywanymi w Internecie pozwoliła nam przełamać kolejne bariery i rozszerzyć zakres usług oferowanych przez telefon komórkowy. To kolejny krok w rozwoju usług i serwisów bankowych, który naszym zdaniem niesie konkretną wartość dla klientów – mówi Adamczyk.

– Jak wynika z badań, użytkownicy bankowości mobilnej najczęściej korzystają z funkcji sprawdzenia salda, historii oraz dokonują przelewów. Dlatego w naszej aplikacji mobilnej funkcje te dostępne są już z poziomu pierwszego ekranu. Dostęp do wszystkich pozostałych możliwości zapewnia wygodne, wysuwane menu oraz widgety, za pomocą których użytkownik może sprawnie poruszać się po aplikacji – podkreśla Marcin Kusznier, project manager odpowiedzialny za projekt bankowości mobilnej Meritum Banku.

Inną nowością określaną przez bank jako rewolucyjną będą komendy głosowe (opcja te będzie dostępna za klika tygodni). Wypowiedzenie jednej frazy uchyla konieczność wykonywania kilku czynności na wyświetlaczu telefonu.

Aplikacja pozwala na pracę w trybie off-line, tzn. w momentach braku dostępności do Internetu. Klient otrzymuje wówczas stosowne powiadomienie o braku dostępu do sieci, jednak aplikacja funkcjonuje dalej. Stan środków na kontach oraz historia operacji zawierają dane od czasu ostatniej synchronizacji online, a klient może swobodnie przeglądać swoje finanse, a nawet rozpocząć wypełnianie przelewu czekając na powrót połączenia z internetem.

Z końcem kwietnia klienci banku będą mogli realizować przelewy za pośrednictwem Facebooka oraz przelewać środki bez znajomości rachunku odbiorcy na numer telefonu komórkowego lub adres e-mail. Bank udostępni także powiadomienia PUSH, np. przesyłania informacji o zmianach na rachunkach (np. o wpływie środków na konto), a także komunikaty bezpieczeństwa (np. wypłacie z bankomatu lub logowaniu do kanałów zdanych).

Jacek Strzelecki

 

 

 

 

------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------

Promocje dobrych książek wSklepiku.pl!

Zniżki sięgają nawet 90%!

SPRAWDŹ SAM!

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych