Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: pixabay.com
Zdjęcie ilustracyjne / autor: pixabay.com

Ile masz dni na zwrot prezentu kupionego przez internet?

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 26 grudnia 2022, 09:48

  • Powiększ tekst

Nieudany prezent kupiony on-line można zwrócić bezwarunkowo w 14 dni licząc od momentu otrzymania przesyłki - przypomina Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). O możliwości zwrotu rzeczy zakupionej stacjonarnie decyduje sprzedawca - dodała.

Zdarza się, że Mikołaj nie trafi z prezentem w gust obdarowanego, albo nie dopasuje rozmiaru lub pomyli kolor, w takiej sytuacji prawo daje pewne rozwiązania.

Małgorzata Cieloch podkreśliła, że ze zwrotem nietrafionego podarunku nie ma problemu, jeśli był on kupiony przez internet tuż przed Gwiazdką.

Na zwrot rzeczy kupionych w sklepie internetowym z mocy praca mamy co najmniej 14 dni od daty otrzymania przesyłki. W tym okresie nawet nie trzeba podawać przyczyny zwrotu, wystarczy wypełnić oświadczenie o odstąpieniu od umowy dołączyć je do poprawnie zapakowanego przedmiotu i odesłać – wyjaśniła Małgorzata Cieloch.

Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku prezentów kupionych w sklepach stacjonarnych.

Przy sprzedaży stacjonarnej, sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego towaru tylko dlatego, że klient się rozmyślił albo rzecz przestała mu się podobać. Wynika to z faktu, że w sklepie stacjonarnym klient ma możliwość obejrzenia wybranego przedmiotu, zapoznania się z jego właściwościami, a przypadku ubrań również ich przymierzenia – mówi Małgorzata Cieloch.

O możliwości ich zwrotu decyduje sprzedawca.

To od dobrej woli sprzedawcy zależy, czy możliwa będzie wyłącznie wymiana czy również zwrot danego przedmiotu. Sprzedawca może, ale nie musi określić również w regulaminie sklepu termin, w którym można dokonać wymiany lub zwrot towaru. Może to być tylko 7 dni, 14, 30 dni, a może być również aż 90 dni - zaznaczyła.

Ekspertka radzi, żeby jeszcze przed zakupem dopytać o możliwość zwrotu lub wymiany towaru, i na jakich warunkach można tego dokonać.

Warto również wiedzieć, że w sytuacji zwracania do sklepu stacjonarnego niechcianej rzeczy – sprzedawca może również zaproponować nam bon podarunkowy - dodała Cieloch.

Przypomniała, że zwracany towar nie może nosić śladów użytkowania.

PAP/RO

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych