Informacje

Netflix / autor: pixabay
Netflix / autor: pixabay

Netflix w Polsce wprowadzi reklamy? Jest data

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 30 stycznia 2023, 13:09

    Aktualizacja: 30 stycznia 2023, 13:09

  • Powiększ tekst

Platforma Netflix wprowadziła pakiet z reklamami już w 12 krajach świata. Póki co nie planuje wprowadzić reklam w Polsce, ale mogą się one pojawić już pod koniec 2023 roku, podają wirtualne media.

Jak dowiedział się portal wirtualnemedia, Neftlix wciąż nie rozpoczął żadnych rozmów z agencjami mediowymi, które miałyby pośredniczyć w sprzedaży czasu reklamowego na platformie.

W miarę zdobywania wiedzy i doświadczenia z dostępności pakietu z reklamami na wybranych rynkach, będziemy analizować możliwości wprowadzenia usługi w kolejnych krajach, taką odpowiedź otrzymaliśmy z biura prasowego Netflix w Polsce.

Na początku listopada 2022 pakiet z reklamami pojawił się w 12 krajach, min. w Stanach Zjednoczonych, Australii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech. Najtańszy pakiet kosztuje 6,99 dol., standardowy 15,49 dol., premium 19,99 dolarów.

Od września 2022 działa polskie biuro Neftlixa w Warszawie. Póki co firma nie rekrutuje osób mających zajmować się pozyskiwaniem reklamodawców.

Wprowadzony w innych krajach pakiet sprawdza się i przynosi Netflixowi zyski. Po wprowadzeniu nowego pakietu w USA, doszło do 58 proc. wzrostu dziennej liczby rejestracji w serwisie. Nowy pakiet z reklamami może być sukcesem także w Polsce.

Dzięki pakietowi z reklamami, który jest o 3 dolary tańszy tańszy niż plan podstawowy, udało się przyciągnąć więcej wrażliwych na ceny subskrybentów Netflix, którzy wcześniej zrezygnowali. Ponadto, wraz ze wzmocnieniem konkurencji, niska cena 6,99 dol. sprawia, że subskrypcja wielu usług jednocześnie jest bardziej przystępna cenowo - zauważyła Mayssa Jamil, analityk w Ampere Analysis. - Wreszcie, niektórzy użytkownicy pakietu podstawowego, którzy są bardziej podatni na ceny w czasach niepewności gospodarczej mogą obniżyć cenę i przejść do pakietu z reklamami, co pomoże utrzymać klientów w dłuższej perspektywie - dodała.

Czytaj też: Szef MEiN: ponad 400 tys. laptopów dla nauczycieli

Czytaj też: Niespodziewane słowa Billa Gates’a

wirtualnemedia, jb

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych