Informacje

Elon Musk / autor: Fratria
Elon Musk / autor: Fratria

Elon Musk odwiedza kraje. Znany jest cel przedsiębiorcy

Joanna Buczyńska

Joanna Buczyńska

Dziennikarka ekonomiczna, publicystka miesięcznika "Gazeta Bankowa", prowadząca Wywiady Gospodarcze w Telewizji wPolsce.pl

  • Opublikowano: 25 czerwca 2023, 14:21

    Aktualizacja: 25 czerwca 2023, 15:51

  • Powiększ tekst

Elon Musk w ostatnim czasie jest coraz częściej widziany z przywódcami rożnych krajów. Te spotkania mogą sugerować, że niebawem zapadnie decyzja o miejscu budowy kolejnej „gigafabryki”.

Szef Tesli ma ambitne plany i jak wiemy z jego dotychczasowych osiągnięć, jest duża szansa, że te plany Elon Musk zrealizuje. Plany dotyczące Tesli mówią, o tym, że w 2030 roku firma chce sprzedawać 20 mln samochodów rocznie. Wyniki za rok 2022 podsumowują 1 369 611 wyprodukowanych samochodów (z czego sprzedano 1 313 851). Jest to wzrost o 47% w porównaniu do 2021 roku.

Przy posiadanych obecnie fabrykach w Austin oraz w Berlinie jest szansa na osiągnięcie wielkości produkcji przekraczającej 2 mln samochodów rocznie.

Aby do 2030 roku zrealizować swój plan, już teraz należy wybrać miejsca pod budowę kolejnych fabryk.

Po wielu spotkaniach w Europie, m.in z Prezydentem Francji Emmanuelem Macronem oraz włoską premier Giorgią Meloni, Elon Musk pojechał do Indii na spotkanie z premierem Narendra Modi.

Wygląda na to, że Indie mogą być brane pod uwagę przez szefa Tesli:

Jestem niesamowicie podekscytowany przyszłością Indii. Premierowi naprawdę zależy na Indiach, ponieważ namawia nas do dokonania znaczących inwestycji w Indiach - co zamierzamy zrobić. Staramy się tylko znaleźć odpowiedni moment” - mówi Elon Musk

Czytaj też: Niemcy. Za błędy Niemiec mają płacić Polacy

Czytaj też: Reuters: Oto dlaczego Intel wybrał Polskę

biznesinteria, antyweb, jb

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.