Informacje

Pracownik / autor: Pixabay
Pracownik / autor: Pixabay

Startup e-commerce zastąpi 90% pracowników

Joanna Buczyńska

Joanna Buczyńska

Dziennikarka ekonomiczna, publicystka miesięcznika "Gazeta Bankowa", prowadząca Wywiady Gospodarcze w Telewizji wPolsce.pl

  • Opublikowano: 15 lipca 2023, 13:12

    Aktualizacja: 15 lipca 2023, 15:20

  • Powiększ tekst

Startup Dukaan zastąpił pracowników sztuczną inteligencją. Efekt? Szokujący

Sztuczna inteligencja (AI) jest coraz szerzej wykorzystywana w przedsiębiorstwach. Kiedyś pojawiały się głosy, że AI zastąpi ludzi. To nie były czarne proroctwa. Tak się właśnie stało. Indyjski startup e- commerce Dukaan zwolnił pracowników. Od teraz za wsparcie klienta będzie odpowiadał chatbot-asystent Lina.

Szczególnie trudno było nam zwolnić 90 procent naszego zespołu obsługi z powodu tego chatbota opartego na AI. Trudne? Tak. Konieczne? Absolutnie – napisał Shah na Twitterze.

Szef firmy, Suumit Shah, twierdzi, że biznes ma sięgnąć po wyższą rentowność przy jednoczesnym skróceniu czasu obsługi klientów.

Ostatecznie decyzja z punktu widzenia szybkości obsługi klienta wydaje się strzałem w dziesiątkę. Według pierwszych informacji przekazanych na twitterze przez Suumita Shaha: „koszty obsługi klienta zmniejszyły się o 85 procent, a czas rozwiązywania problemów skrócił się z ponad dwóch godzin do trzech minut.”

Jak zaznacza twórca firmy, zwolnienia objęły tylko pracowników działu obsługi klienta i to oni zostali zastąpieni przez chatbota. Firma nadal poszukuje pracowników działów sprzedaży, marketingu czy rozwoju produktu.

Czy w przyszłości będziemy obsługiwani przez sztuczną inteligencję?

Na spotkaniu „Reshaping business with new technologies: automation, AI, chatbots” w firmie Radial przemawiała profesor Aleksandra Przegalińska, wybitna futurystka, specjalizująca się w sztucznej inteligencji, która tak powiedziała:

Spodziewam się rozwoju i powstawania nowych systemów, ale też masowych procesów przekwalifikowania w firmach, w których ta technologia będzie wdrażana. Biznes będzie chciał korzystać z lokalnych wersji, np. ChatGPT lub innych technologii, aby zwiększyć bezpieczeństwo i rozwiązywać problemy, które są endemiczne i specyficzne dla danej firmy. Myślę, że główną szansą, jaką możemy dostrzec, jest wzrost produktywności. Człowiek plus maszyna jest lepszy niż człowiek, ale jest też znacznie lepszy niż maszyna. Sztuczna inteligencja zmieni sposób, w jaki pracujemy, ale nie sądzę, by pozbawiła nas pracy.

Czytaj też: Jest podpis prezydenta

Czytaj też: Posiadacze samochodów historycznych nie muszą mieć OC

obserwatorlogistyczny, jb

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych