Informacje

Fot.sxc.hu
Fot.sxc.hu

Wielkie sieci handlowe destabilizują rynek mleka. Producenci alarmują produkcja spada poniżej opłacalności

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 5 września 2014, 08:36

  • 3
  • Powiększ tekst

Organizacje branżowe zrzeszające rolników, producentów i przetwórców mleka krytycznie odnoszą się do działań sieci handlowych działających w Polsce. Uważają, że ich działania są próbą destabilizacji polskiego rolnictwa - informuje "Portal Spożywczy".

Z pisma, do którego dotarł PS wynika, że organizacje branżowe z wielkim zaniepokojeniem obserwują politykę kreowania i ustalania cen wyrobów mleczarskich, jakie stosują sieci handlowe w zakupie do sklepów „Biedronka", LIDL, Kaufland, w stosunku do swoich partnerów - dostawców na terenie naszego kraju, po wprowadzeniu rosyjskiego embarga. Producenci skarżą się w nim, że postawione im warunki przez sieci destabilizują rynek.

(..)Państwa propozycje traktować należy, jako propozycję bezwzględnego wpisywania się w politykę destabilizacji polskiego i unijnego rynku mleka -

napisali w liście producenci.

Portal napisał również, że prowadzona przez zarządy sieci polityka w znaczący sposób przełoży się na obniżkę cen w rynku produktowym wyrobów mlecznych w całym kraju, a w końcowym efekcie znacznym spadkiem cen surowca, co z kolei spotka się z ogromnym niezadowoleniem ze strony tysięcy producentów mleka. Przy tak dużych kwotach kar za nadprodukcję poziom opłacalności produkcji mleka spada poniżej progu rentowności.

Źródło: Portal Spożywczy.pl/Opr. Jas

Powiązane tematy

Komentarze