Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

PGNiG ufundowało polskim szkołom 4 tysiące prenumerat miesięczników historycznych

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 3 czerwca 2016, 11:29

  • 3
  • Powiększ tekst

4 tys. szkół otrzymało od Fundacji Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa im. Ignacego Łukasiewicza roczne prenumeraty czasopism historycznych. Patronat nad akcją objął Minister Skarbu Państwa Dawid Jackiewicz.

Fundacja PGNiG przekazała publicznym gimnazjom i liceom 4 tys. rocznych prenumerat miesięczników „Historia do Rzeczy” oraz „wSieci Historii”. To kolejny element kampanii „Rozgrzewamy polskie serca”, której celem jest kształtowanie i pielęgnowanie pamięci historycznej Polaków. Tym razem działania obejmują wspieranie szkół i czytelnictwa.

– Edukacja oparta na przekazywaniu pozytywnych wzorców i budowaniu dumy z naszej przeszłości to inwestycja w rozwój młodego pokolenia – mówi Janusz Kowalski, wiceprezes PGNiG S.A. – Młodzież coraz częściej sięga po lekturę książek i czasopism o tematyce historycznej. Szuka wiedzy na temat dziejów naszego kraju podanej w sposób atrakcyjny i nowoczesny, a zarazem pełen szacunku dla polskich bohaterów narodowych. Naszą akcją chcemy pomóc uczniom i nauczycielom w dostępie do takich źródeł – wyjaśnia.

Czerwcowe numery czasopism trafiły już do 4 tys. szkół. Fundacja PGNiG obdarowała te, których nie stać na zakup czasopism do swoich bibliotek. To przede wszystkim szkoły we wsiach i małych miastach, w mniejszym stopniu w dużych aglomeracjach. Patronat nad akcją objął Minister Skarbu Państwa Dawid Jackiewicz.

„Rozgrzewamy polskie serca” to program Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza, który zakłada angażowanie się w działania na rzecz wspólnoty Polaków i historii Polski. W ramach programu podejmuje działania przywracające pamięć o „Żołnierzach Wyklętych”, wspiera weteranów, organizujemy projekty edukacyjne, a także działa w sferze kultury. Dotychczas zrealizowane zostały m.in. filmy „Historia Roja” i „Warszawa 1935 Wola”, spot telewizyjny o kampanii, bieg „Tropem Wilczym”, koncert „Niezłomnym – Honor” w TVP1 i płyta CD „W wierszu i boju 1914 – 1949” zespołu Contra Mundum.

Więcej informacji: www.rozgrzewamypolskieserca.pl

Departament Komunikacji PGNiG SA

Wiadomości Google

Kliknij Obserwuj i bądź na bieżąco!

Powiązane tematy

Komentarze