Warta osiągnęła w 2016 r. wzrost przypisu składki o 15 proc.
Warta osiągnęła w 2016 r. wzrost przypisu składki o niemal 15 proc., osiągając poziom 4,12 mld zł. Łącznie TUiR „WARTA” S.A. i TUnŻ „WARTA” S.A. zebrały w ubiegłym roku 4,86 mld zł - informuje spółka w komunikacie. Wartość wypłaconych odszkodowań i świadczeń netto przekroczyła 3,28 mld zł.
Wynik techniczny spółki majątkowej w 2016 r. wyniósł 124,0 mln zł. Na wysokim poziomie w stosunku do całego rynku utrzymuje się również wynik finansowy netto, który osiągnął w ubiegłym roku 259,0 mln zł. Wynik techniczny spółki życiowej osiągnął 39,3 mln zł, a wynik finansowy ponad 19,6 mln zł – podaje spółka. „Wraz z wysoką sprzedażą Warta osiąga również bardzo dobre wyniki finansowe, co pokazuje, że pozyskiwanie nowych klientów odbywa się na zdrowych i racjonalnych zasadach” - pisze Dawid Korszeń, rzecznik prasowy spółki.
Ubezpieczenia majątkowe
Łączny przypis składki brutto w 2016 r. wyniósł 4,12 mld zł co oznacza wynik o 15 proc. wyższy względem 2015 r. Silny wzrost przypisu odnotowały kluczowe segmenty ubezpieczeń indywidualnych poczynając od komunikacyjnych (44 proc.), małych i średnich przedsiębiorstw (16 proc.) po mieszkaniowe (12 proc). Łącznie ubezpieczenia indywidualne zebrały o 17 proc. wyższą składkę w porównaniu do 2015 r., osiągając poziom 2,89 mld zł.
Rok 2016 był bardzo niestabilnym okresem, szczególnie dla rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, na co duży wpływ miały zmiany cen polis OC. Jednak dzięki wdrożonym w ostatnich latach innowacjom wypracowaliśmy wynik, z którego wszyscy jako zespół możemy być dumni - mówi cytowany w komunikacie Jarosław Parkot, prezes zarządu TUiR „WARTA” S.A. i TUnŻ „WARTA” S.A.
Chodzi o indywidualne wyliczanie składki, na co Warta była już przygotowana dzięki wdrożeniu systemu taryfikacji on-line. Agent przygotowując ofertę już po ok. sekundzie otrzymuje propozycję składki, opartej na kilkudziesięciu zmiennych. Wyliczenie ceny odbywa się natomiast w chmurze – w trybie on-line – zgodnie z najnowszymi trendami technologicznymi.
Innowacje wdrażane przez Wartę mają przede wszystkim wspierać rentowność firmy i być użyteczne dla klienta. Pierwszy cel spełnia nasz system taryfikacji, obecnie najnowocześniejszy na polskim rynku. Dzięki niemu możemy wskazywać niskoszkodowych kierowców i oferować im najlepsze ceny na rynku. Już widzimy efekty tego rozwiązania w postaci rosnącej grupy klientów, przy zachowaniu bardzo dobrego poziomu rentowności firmy i wskaźnika szkodowości. Użyteczną dla klientów innowacją okazała się aplikacja Warta Mobile, która przyśpiesza proces likwidacji szkód i sprawia, że jest on dla poszkodowanych bardziej przyjazny. Oba rozwiązania okazały się dużym sukcesem – podkreśla Jarosław Parkot.
Łączenie – z tytułu ubezpieczeń majątkowych i życiowych – Warta zlikwidowała ponad 485 tys. szkód w 2016 r. i wypłaciła klientom ponad 3,28 mld zł w formie odszkodowań i świadczeń netto.
Ubezpieczenia życiowe
W 2016 r. życiowa spółka Warty zebrała ponad 743 mln zł składki przypisanej brutto, co jest efektem istotnego ograniczenia sprzedaży przez spółkę polis ze składką jednorazową. Z drugiej strony, dynamiczny wzrost przypisu zanotowały pozostałe kluczowe dla firmy segmenty produktów: ubezpieczenia grupowe o 19 proc., a polisy ze składką regularną o 9 proc.
Wskaźniki finansowe
Warta dużo uwagi poświęca bezpieczeństwu finansów klientów, czego dowodem są wskaźniki wypłacalności kształtujące się znacząco powyżej wymogów ustawowych. „Obecny rating Warty przyznany przez Standard & Poor’s utrzymuje się na wysokim poziomie A+ z perspektywą stabilną. Warta jest jedynym z zarejestrowanych w Polsce ubezpieczycieli z tak wysoką oceną” - czytamy w komunikacie spółki.
Oprac. sek