Do systemu PKO BP zalogowało się 2 mln klientów
Według raportu Cashless.pl PKO Bank Polski pozostaje niezagrożonym liderem bankowości mobilnej. W marcu 2017 roku prawie 2 miliony klientów przynajmniej raz zalogowało się do Banku z telefonu komórkowego lub tabletu. Rośnie również liczba klientów tzw. „mobile only”, czyli korzystających wyłącznie z urządzeń mobilnych w kontaktach z bankiem – w marcu na rynku było ich już ponad milion, z czego połowa to klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo
W statystykach Cashless.pl pojawiły się też dane dotyczące szczególnej grupy użytkowników „mobile only”, czyli takich, którzy bankują wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych, nie korzystając w tym samym czasie z bankowości w komputerze i nie kontaktując się z bankiem poprzez oddział lub infolinię. Takich klientów w marcu br. PKO Bank Polski miał prawie 522 tysiące, a łącznie w Polsce było ich niewiele ponad milion, co daje największemu polskiemu bankowi 50-procentowy udział w tej grupie.
Jesteśmy numerem jeden na rynku bankowości mobilnej i jesteśmy dumni, że tak wielu klientów wybrało właśnie nasz bank i oferowane przez nas rozwiązania do nowoczesnego i bezpiecznego bankowania. Nieustannie pracujemy nad kolejnym udogodnieniami i funkcjami, które ułatwiają wielokanałowy dostęp i korzystanie z takiej formy kontaktu, jaka dla klienta jest najwygodniejsza – podkreśla Łukasz Kuc, dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych w PKO Banku Polskim.
Systematycznie też rośnie liczba klientów, którzy aktywnie korzystają z kanałów cyfrowych w kontakcie z PKO Bankiem Polskim. Wśród ponad 2,1 miliona osób, które w 1. kwartale 2017 roku zalogowały się do Banku z poziomu urządzeń mobilnych, 40 proc. stanowią użytkownicy IKO. Liczba klientów logujących się do IKO w I kwartale tego roku wzrosła o 15% kw./kw.
Dynamicznie rośnie też liczba osób, które aktywują IKO na swoich telefonach – obecnie klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo aktywowali łącznie ponad 1,3 miliona aplikacji.
Dalszy rozwój kanałów internetowego i mobilnego to jeden z kluczowych elementów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2016-2020, w ramach której wzbogacane są dostępne funkcje oraz rozszerzana jest oferta usług dostępnych zdalnie, z naciskiem na zwiększenie aktywności klientów w kanałach cyfrowych.