KNF ostrzega: kampania wymierzona w klientów PKO BP
Ostrzegamy przed niebezpieczną kampanią wymierzoną w klientów PKO BP – podano w czwartkowym wpisie KNF na Twitterze. Jej celem jest wyłudzenie haseł do logowania
W czwartek Komisja Nadzoru Finansowego na Twitterze ostrzegła przed kampanią wymierzoną w klientów PKO BP.
Ostrzegamy przed niebezpieczną kampanią wymierzoną w klientów @PKOBP. W fałszywych wiadomościach e-mail oszuści zachęcają do aktywacji usługi bezpieczeństwa. Wprowadzone na stronie hasła trafiają automatycznie do oszustów. Bądźcie ostrożni! – podano we wpisie KNF.
Do wpisu KNF dołączyła zrzuty ekranów wiadomości od oszustów. W mailu od oszustów, podszywających się pod PKO BP pojawia się następująca informacja: „nasz system rozpoznaje, że nie aktywowałem jeszcze naszej nowej usługi bezpieczeństwa Pkobp IKO , dzięki czemu możesz łatwo zarządzać swoim kontem PKOBP”. W wiadomości wspomina się także o „nowym bezpłatnym ubezpieczeniu Pkobp IKO”, które ma służyć do „zarządzania błyskawicznymi zakupami online do marnowania czasu”. W wiadomości znajduje się link, prowadzący do fałszywego ekranu logowania.
CZYTAJ TEŻ: Zandberg: rosyjskie elity żyją w europejskim luksusie. Pora zająć się ich majątkami
W PKO BP Skarb Państwa ma 29,43 proc. udziału w kapitale zakładowym. PKO Bank Polski – ma łącznie ponad 11 mln, z czego 10,5 mln w segmencie detalicznym
PAP, mw