PKO BP ostrzega swoich klientów. Oszuści próbują pozyskać dane
PKO BP ostrzega swoich klientów. Oszuści próbują pozyskać dane, dzwonią i wysyłają wiadomości pocztą elektroniczną.
Tym razem złodzieje podszywają się pod pracowników banku i próbują wyłudzić dane płatnicze klientów. Na telefonie ofiary wyświetla się numer infolinii a po odebraniu połączenia osoby podszywające się pod pracowników próbują uzyskać dane logowania oraz kody BLIK. Proszą również o udostępnienie pulpitu zdalnego.
Bank PKO BP ostrzega w komunikacie, że prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o takie informacje. Konsultant banku podczas rozmowy z klientem może prosić o weryfikacje danych za pośrednictwem aplikacji IKO.
Wcześniej Bank PKO BP informował wielokrotnie, że oszuści wysyłają fałszywe wiadomości do klientów.
Aby uzyskać dodatkowe informacje dotyczące przesłanego miesięcznego oświadczenia, możesz skontaktować się z PKO Bank kontakt za pośrednictwem następujących numerów telefonów (…) - czytamy w treści fałszywej wiadomości rozsyłanej przez oszustów do klientów PKO
Bank alarmuje, by nie otwierać podejrzanych załączników, a wszystkie podejrzane rozmowy szybko kończyć.
Nie otwieraj załączników, nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem” - alarmuje PKO Bank Polski w komunikacie prasowym zamieszczonym na stronie internetowej.
bankier, jb