Informacje

oszustwa / autor: pixabay
oszustwa / autor: pixabay

PKO BP ostrzega swoich klientów. Oszuści próbują pozyskać dane

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 6 marca 2023, 19:12

  • Powiększ tekst

PKO BP ostrzega swoich klientów. Oszuści próbują pozyskać dane, dzwonią i wysyłają wiadomości pocztą elektroniczną.

Tym razem złodzieje podszywają się pod pracowników banku i próbują wyłudzić dane płatnicze klientów. Na telefonie ofiary wyświetla się numer infolinii a po odebraniu połączenia osoby podszywające się pod pracowników próbują uzyskać dane logowania oraz kody BLIK. Proszą również o udostępnienie pulpitu zdalnego.

Bank PKO BP ostrzega w komunikacie, że prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o takie informacje. Konsultant banku podczas rozmowy z klientem może prosić o weryfikacje danych za pośrednictwem aplikacji IKO.

Wcześniej Bank PKO BP informował wielokrotnie, że oszuści wysyłają fałszywe wiadomości do klientów.

Aby uzyskać dodatkowe informacje dotyczące przesłanego miesięcznego oświadczenia, możesz skontaktować się z PKO Bank kontakt za pośrednictwem następujących numerów telefonów (…) - czytamy w treści fałszywej wiadomości rozsyłanej przez oszustów do klientów PKO

Bank alarmuje, by nie otwierać podejrzanych załączników, a wszystkie podejrzane rozmowy szybko kończyć.

Nie otwieraj załączników, nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem” - alarmuje PKO Bank Polski w komunikacie prasowym zamieszczonym na stronie internetowej.

bankier, jb

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych