Informacje

Bank Millennium zmuszał klientów do płatnej usługi

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • 15 lutego 2018
  • 14:12
  • 0
  • Tagi: banki Bank Millennium finanse konsument UOKiK us usługi bankowe
  • Powiększ tekst

Dodawanie przez Bank Millennium do kart płatniczych płatnej usługi „Pakiet bezpieczeństwa” mogło być nieuczciwą praktyką rynkową, bo klienci nie mieli wyboru - o takim swoim ustaleniu poinformował w czwartek w komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W komunikacie UOKiK przypomina, że klienci, którzy między 28 marca 2015 r. a 1 października 2016 r. podpisywali z bankiem Millennium umowę o kartę debetową lub kredytową, automatycznie nabywali usługę „Pakiet bezpieczeństwa”.

Polegała ona na powiadomieniach SMS o transakcjach oraz na ubezpieczeniu karty. Po bezpłatnym okresie promocyjnym kosztowało to 3,99 zł miesięcznie. Aby zrezygnować z +Pakietu bezpieczeństwa+, klienci musieli zadzwonić na infolinię albo wybrać się do banku - dodaje Urząd.

UOKiK informuje, że przeprowadził postępowanie administracyjne i ustalił, iż mogła to być nieuczciwa praktyka rynkowa. Zastrzeżenia Urzędu wzbudziło to, że bank przerzucił na klientów konieczność rezygnacji z „Pakietu Bezpieczeństwa”. Tym samym klient, który chciał zrezygnować z usługi, musiał pilnować terminu, w którym przestawała być ona bezpłatna. Inaczej wbrew swej woli mógł zostać obciążony opłatami.

Cytowany w komunikacie prezes UOKiK Marek Niechciał zwraca uwagę, że konsument nie mógł mieć karty płatniczej bez dodatkowego pakietu.

Bank zapewne liczył, że wiele osób po okresie promocyjnym nie zrezygnuje z usługi, bo zapomni albo nie będzie miało czasu, by załatwić tę sprawę - mówi cytowany w komunikacie Niechciał.

UOKiK dodaje, że toczące się postępowanie skłoniło bank do zmiany wzorców umów kart kredytowych i debetowych i od 2 października 2016 r. klienci mogą już przy zawarciu umowy karty płatniczej wybierać, czy chcą korzystać z „Pakietu bezpieczeństwa” czy nie.

Zarazem obecni i byli posiadacze kart płatniczych mogą składać reklamacje związane z automatycznym uruchomieniem „Pakietu bezpieczeństwa” i zgodnie z decyzją UOKiK mają na to czas do 20 czerwca 2018 roku - informuje UOKiK. Bank zwróci im wtedy opłaty za tę usługę.

Ponadto dla klientów, którzy zawarli umowy między 28 marca 2015 r. a 1 października 2016 r. i nadal korzystają z „Pakietu bezpieczeństwa”, usługa ta przez miesiąc (w marcu 2018 r.) będzie bezpłatna - głosi komunikat.

Na podst. PAP

Komentarze