Informacje

ED74 w malowaniu PKP Intercity / autor: By Muri - Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=34476334
ED74 w malowaniu PKP Intercity / autor: By Muri - Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=34476334

Modernizacja za ponad ćwierć miliarda złotych

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 27 czerwca 2019, 18:23

  • 1
  • Powiększ tekst

PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 14 pociągów ED74, tzw. Edyt z konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz PESA Bydgoszcz. Wartość kontraktu to 274,8 mln zł brutto - poinformował w czwartek kolejowy przewoźnik.

Zmodernizowane składy ED74 w istotny sposób wzmocnią naszą flotę i przyczynią się do dalszego podnoszenia standardu usług PKP Intercity, a wraz z nim komfortu podróżowania. Będą wygodne i dopasowane do potrzeb różnych grup pasażerów” - powiedział cytowany w komunikacie Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Jak informuje PKP Intercity podczas modernizacji pojazdy przejdą zmiany, które podniosą standard składów, tak aby jak najlepiej odpowiadały na potrzeby i oczekiwania pasażerów. W zmodernizowanych pociągach pasażerowie skorzystają m.in. z klimatyzacji, wygodnych foteli i Wi-Fi. Każde miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego. Ponadto w każdym składzie zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz po dwie maszyny z napojami i przekąskami.

Pojazdy będą również dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Dodatkowo w każdym składzie będzie miejsce przeznaczone do przewozu rowerów. Zmodernizowane pojazdy zostaną lepiej wygłuszone, co pozytywnie wpłynie na komfort podróży. Unowocześnione pociągi mają planowo być wykorzystywane głównie na trasach Wrocław - Lublin i Wrocław - Kielce.

Przewoźnik ogłosił przetarg na modernizację tych składów pod koniec grudnia 2017 roku.

W postępowaniu wpłynęła jedna oferta, którą złożyło konsorcjum, w jego skład weszła spółka Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”. Wartość oferty to 274,8 mln zł. Przewoźnik liczył, że wyda mniej, gdyż zamierzał na to zamówienie przeznaczyć 247,1 mln zł.

Składy mają zostać zmodernizowane w ciągu 48 miesięcy, a na każdy z nich ma zostać udzielona 24 miesięczna gwarancja.

Łukasz Pawłowski (PAP), sek

Powiązane tematy

Komentarze