Informacje

Fot. wGospodarce.pl
Fot. wGospodarce.pl

Część podatników musi rozliczyć swoje PIT-y do końca stycznia. PIT-28 można złożyć przez internet

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 30 stycznia 2012, 09:33

  • Powiększ tekst

Podatnicy płacący zryczałtowany podatek od działalności gospodarczej, uzyskujący przychody z najmu, podnajmu lub dzierżawy, mają do końca stycznia czas na rozliczenie się z urzędem skarbowym. Resort finansów przypomina, że PIT-28 mogą złożyć przez internet.

Z informacji MF opublikowanych na stronie internetowej resortu wynika, że drogą elektroniczną można złożyć też roczne deklaracje o wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne, zapłaconej i odliczonej od podatku, które do 31 stycznia składają podatnicy opłacający podatek dochodowy w formie karty podatkowej (PIT-16A) oraz płacący zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów osób duchownych (PIT-19A).

Deklaracje PIT-28, PIT-16A i PIT-19A można wysłać przez internet za pomocą przygotowanego przez Ministerstwo Finansów systemu e-Deklaracje. Formularze nie wymagają posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

 

Aplikacja dostępna jest na stronie internetowej www.e-deklaracje.gov.pl  Dowodem złożenia zeznania w tej formie jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru, które zawiera m.in. datę przyjęcia zeznania przez system e-Deklaracje

- informuje MF.

W przypadku popełnienia błędu w formularzu, elektronicznie można złożyć też korektę deklaracji.

Warto pamiętać, że rozliczając się na formularzu PIT-28 można korzystać z przysługujących ulg i odliczeń, przewidzianych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne

- przypomina resort finansów.

Deklaracje podatnik może złożyć także osobiście w kancelarii urzędu skarbowego, gdzie otrzyma potwierdzenie, ale może też nadać listem poleconym przez Pocztę Polską, co daje gwarancję, że dotrze ona do urzędu skarbowego. Ponadto z fiskusem można się rozliczyć wrzucając deklarację do tzw. urzędomatu (urządzenia do przyjmowania dokumentów podatkowych wydającego potwierdzenie ich odbioru), który może stać nie tylko w urzędzie skarbowym, ale także np. w urzędzie gminy.

Resort finansów przypomina, że składając zeznanie podatkowe za 2011 r. należy pamiętać o prawidłowym wskazaniu swojego identyfikatora podatkowego - obecnie jest nim numer PESEL albo NIP.

Numer PESEL wpisują do zeznania osoby objęte rejestrem PESEL i które nie prowadzą działalności gospodarczej, nie są zarejestrowanymi podatnikami VAT, nie są płatnikami składek społecznych i zdrowotnych oraz podatku np. z tytułu zatrudnienia pracownika.

Osoby, które nie spełniają chociaż jednego z powyższych warunków, w zeznaniu podają NIP

- informuje resort finansów.

kruk, PAP

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych