Informacje

„Mie(dź) rodzinę” to kampania społeczna, której celem jest pomoc w znalezieniu rodziców zastępczych dla 300 porzuconych lub osieroconych dzieci / autor: fot. YouTube
„Mie(dź) rodzinę” to kampania społeczna, której celem jest pomoc w znalezieniu rodziców zastępczych dla 300 porzuconych lub osieroconych dzieci / autor: fot. YouTube

Mie(dź) rodzinę: Poruszająca kampania KGHM

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 14 stycznia 2020, 19:00

  • 0
  • Powiększ tekst

„Mie(dź) rodzinę” to kampania społeczna, której celem jest pomoc w znalezieniu rodziców zastępczych dla 300 porzuconych lub osieroconych dzieci w Legnicy a także powiatach: głogowskim, lubińskim, polkowickim i legnickim.

Akcja, która powstała dzięki środkom Fundacji KGHM, prezentuje państwa Stefańskich z powiatu lubińskiego. Opiekują się oni dziewięciorgiem dzieci, ale są zarazem jedną z wielu rodzin zastępczych z Zagłębia Miedziowego. Kampania akcentując wydarzenia, które w życiu dziecka następują po raz pierwszy - poruszający spot można zobaczyć poniżej:

W ramach kampanii uruchomiono też stronę www - Miedzrodzine.pl.

Obecnie w Polsce mamy do czynienia z poważnym kryzysem rodzicielstwa zastępczego - tymczasem ok. 72 tysiące polskich dzieci pozbawionych jest opieki rodzicielskiej.

Jak mówi Barbara Bajkowska, dyrektor krajowy Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce:

Z naszych doświadczeń wynika, że barierą dla tych, którzy rozważają rodzicielstwo zastępcze jest nie tylko obawa przed tym czy sprostają obowiązkom, czy będą mieli niezbędne wsparcie, ale także niekorzystny wizerunek rodziców zastępczych kreowany przez media. O rodzicielstwie zastępczym najgłośniej mówi się w momencie kryzysowych sytuacji. Ten zawód nie ma tzw. dobrej prasy i nie cieszy się społecznym poważaniem. Dlatego potrzeba lokalnej kampanii na temat rodzicielstwa zastępczego jest tak ogromna

wirtualnemedia/ as

Powiązane tematy

Komentarze