Brudna wojna telekomów o osoby starsze
Polacy masowo skarżą się na operatorów telefonii komórkowych, którzy włączają im niechciane usługi i każą sobie za nie płacić. Najczęściej ofiarami są osoby starsze - informuje Dziennik Polski.
Jak podkreśla gazeta walczący na śmierć i życie o polski rynek operatorzy telefoniczni, broniąc swych miliardowych zysków, naciągają i oszukują klientów.
Mechanizm jest prosty: operator włącza emerytom "darmowe" usługi typu "1000 minut ekstra" lub(i) "taniej w weekendy". Usługi są bezpłatne tylko przez miesiąc, a po upływie tego czasu trzeba było za nie zapłacić 10-20 zł miesięcznie. By zrezygnować z usługi należy wysłać smsa lub zadzwonić na infolinie, co w obu przypadkach dla osób starszych jest bardzo utrudnione. W efekcie nim osoba starsza dezaktywuje usługę mija co najmniej jeden okres rozliczeniowy a zdarza się, że i dłużej.
Często osoby starsze z uwagi na swoja nieporadność machają ręką i nie wyłączają włączonej im usługi. A trzeba działać i nawet należy złożyć skargę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Rzecznik tego urzędu Jacek Strzałkowski powiedział gazecie, że w skali kraju są to ogromne pieniądze. Wystarczy podać, że tylko czterej najwięksi operatorzy obsługują ok. 50 mln numerów.
W zeszłym roku UOKiK pomógł abonentom aż 51,5 tys. razy., z czego 9 tys. razy musiał pisemnie interweniować u operatorów.
Źródło: Dziennik Polski/Opr. Jas
-----------------------------------------------------------------------
Zachęcamy do odwiedzenia naszego internetowego sklepu wSklepiku.pl!
Znajdziesz tam mnóstwo ciekawych książek, audiobooków, poradników oraz bardzo atrakcyjne gadżety portalu!
Zapraszamy!