
Brudna wojna telekomów o osoby starsze
Polacy masowo skarżą się na operatorów telefonii komórkowych, którzy włączają im niechciane usługi i każą sobie za nie płacić. Najczęściej ofiarami są osoby starsze - informuje Dziennik Polski.
Jak podkreśla gazeta walczący na śmierć i życie o polski rynek operatorzy telefoniczni, broniąc swych miliardowych zysków, naciągają i oszukują klientów.
Mechanizm jest prosty: operator włącza emerytom "darmowe" usługi typu "1000 minut ekstra" lub(i) "taniej w weekendy". Usługi są bezpłatne tylko przez miesiąc, a po upływie tego czasu trzeba było za nie zapłacić 10-20 zł miesięcznie. By zrezygnować z usługi należy wysłać smsa lub zadzwonić na infolinie, co w obu przypadkach dla osób starszych jest bardzo utrudnione. W efekcie nim osoba starsza dezaktywuje usługę mija co najmniej jeden okres rozliczeniowy a zdarza się, że i dłużej.
Często osoby starsze z uwagi na swoja nieporadność machają ręką i nie wyłączają włączonej im usługi. A trzeba działać i nawet należy złożyć skargę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Rzecznik tego urzędu Jacek Strzałkowski powiedział gazecie, że w skali kraju są to ogromne pieniądze. Wystarczy podać, że tylko czterej najwięksi operatorzy obsługują ok. 50 mln numerów.
W zeszłym roku UOKiK pomógł abonentom aż 51,5 tys. razy., z czego 9 tys. razy musiał pisemnie interweniować u operatorów.
Źródło: Dziennik Polski/Opr. Jas
-----------------------------------------------------------------------
Zachęcamy do odwiedzenia naszego internetowego sklepu wSklepiku.pl!
Znajdziesz tam mnóstwo ciekawych książek, audiobooków, poradników oraz bardzo atrakcyjne gadżety portalu!
Zapraszamy!
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.