Żabka, Huawei, Caritas Polska wyróżnione za walkę z COVID-19
Pomoc o wartości 9 mln zł na rzecz walki z epidemią koronawirusa, specjalne zasady pracy w celu zminimalizowana ryzyka zarażeń wśród pracowników oraz akcje pomocowe na rzecz seniorów, bezdomnych i chorych, dzięki którym zgromadzono ponad 20 mln zł - te pozytywne przykłady działań podjętych przez polskie firmy i instytucje w czasie pandemii zostały wyróżnione w 44. edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR). Agencja ISBnews jest partnerem wydarzenia
Raport CSR to pierwszy tak duży projekt wydawniczy w Polsce, którego misją jest promowanie najważniejszych i najciekawszych działań CSR prowadzonych przez firmy i instytucje. Kwietniowa edycja została w całości poświęcona kulisom walki polskiego biznesu z epidemią koronawirusa. W czerwcu, gdy zostanie opublikowana kolejna edycja, Raport przyjrzy się kolejnym firmom i ich działaniom w zakresie walki z epidemią.
Odpowiedzialne firmy, nie zważając na trudną sytuację gospodarczą, chętnie zaangażowały się w niesienie pomocy potrzebującym w tym trudnym czasie. Doceniając to ogromne wsparcie dla nas wszystkich, postanowiliśmy zadedykować im tegoroczną edycję Raportu CSR - powiedziała redaktor naczelna serwisu RaportCSR.pl Natalia Witkowska, cytowana w komunikacie.
Wyróżniono działania sieci Żabka Polska, która obok wsparcia produktowego przekazała na walkę z epidemią już blisko 9 mln zł. Środki te przeznaczono na rzecz instytucji wskazanych przez Ministerstwo Zdrowia, zakup testów diagnostycznych, a także, dzięki ogromnemu zaangażowaniu klientów, na pomoc 16 regionalnym szpitalom zakaźnym. Sieć, w odpowiedzi na rosnące zagrożenie, przeorganizowała też pracę swoich sklepów, by zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pracownikom i klientom. Umożliwia także klientom zakup maseczek ochronnych w najniższej cenie na rynku, która wynika z całkowitej rezygnacji z zysku przez firmę i jej franczyzobiorców.
Tegorocznym laureatem jest także Huawei - jedna z pierwszych firm w Polsce, która zareagowała na niepokojące doniesienia z Chin i wdrożyła specjalne zasady pracy, aby zminimalizować ryzyko zakażeń. Zorganizowano m.in. własny transport zbiorowy dla pracowników i wprowadzono funkcje health managera, który w grupie przydzielonych mu pracowników codziennie m.in. mierzy temperaturę, pyta o samopoczucie. Huawei dodatkowo zaangażował się w pomoc lokalnym służbom medycznym. Firma przekazała też 20 tys. masek ochronnych do Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie, podano w materiale.
Specjalne wyróżnienie trafiło do Caritas Polska, największej organizacji pomocowej w kraju, która w ramach kampanii #PomocDlaSeniora oraz #WdzięczniMedykom zgromadziła już ponad 20 mln zł. Pieniądze są sukcesywnie przeznaczane na pomoc dla seniorów, bezdomnych i chorych, a także na zakup respiratorów i najbardziej potrzebnego wyposażenia dla polskich szpitali - czytamy także w komunikacie.
W Raporcie CSR przywołano również inne ciekawe inicjatywy dotyczące walki z koronawirusem, m.in. sieci Aptek Gemini, CTL Logistics, PKP Energetyka czy Vaping Association Polska. Przedstawiono także przykłady akcji skierowanych do przedsiębiorców, jak np. kampania Krajowej Izby Gospodarczej „Nie pozwolę ci się zamknąć”. Przeczytać można również o działaniach służb medycznych, o tym jak sobie radzą lekarze z ogólnopolskich klinik Diaverum oraz jakie podjęto w nich działania, aby zapewnić będącym w grupie podwyższonego ryzyka pacjentom bezpieczeństwo i wsparcie ze strony personelu, a także o innowacyjnych działaniach sieci Lux Med, które umożliwiają skuteczne realizowanie potrzeb pacjentów w tym trudnym czasie, wyliczono dalej w materiale.
Pierwszy numer kwartalnika Raport CSR pojawił się w 2009 r. Przygotowywany jest przez redakcję portalu RaportCSR.pl. Jego partnerami są Agencja informacyjna ISBnews, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” i serwis Kurier365.pl. W każdej edycji wybierane są projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką oraz strategią firm lub instytucji, które je realizują. W sumie wyróżniono już ponad 70 laureatów, wśród których znaleźli się m.in. PKN Orlen, Maspex, Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu, PKP Cargo, Fundacja OnkoCafe wraz z firmą Novartis, Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukaszewicza, KGHM Polska Miedź, PKP Energetyka, Grupa Ferrero oraz spółka Emitel.
Projekt funkcjonuje także w sieci w postaci portalu RaportCSR.pl, gdzie można pobrać wszystkie wydania kwartalnika. Portal, dzięki codziennym informacjom z branży, buduje kompendium wiedzy o społecznej odpowiedzialności biznesu.
ISBnews, mw