Sieć OBI się reflektuje: znów będzie przyjmować zwroty
W jednym z marketów sieci OBI w Warszawie pojawiła się ostatnio informacja o nieprzyjmowaniu zwrotów pełnowartościowych towarów do odwołania - a przyczyną miała być epidemia koronawirusa. Portal wgospodarce.pl zadał sieci w tej sprawie pytanie
Ponieważ odpowiedź może mieć znaczenie dla dużej grupy klientów - postanawiamy ją przytoczyć.
Informuję, że od dziś tj. 30.04.2020r. wznowiliśmy przyjmowanie zwrotów pełnowartościowych towarów zakupionych online oraz w sklepach stacjonarnych sieci OBI. Ponieważ umożliwiamy naszym Klientom bezterminowy zwrot towarów pełnowartościowych, z powodu pandemii tymczasowo zawiesiliśmy przyjmowanie Przepraszamy za niedogodność i zapraszamy ponownie do naszych marketów - - czytamy w odpowiedzi.
Różne praktyki firmowe związane z epidemią koronawirusa są też na uwadze UOKiK, który przekazał już pakiet propozycji do specustawy ws. koronawirusa, które pomogłyby w walce np. z nieuzasadnionymi podwyżkami. UOKiK zapewnia, że bada wzrosty cen zarówno w internecie, jak i tradycyjnym handlu.
Prezes UOKiK powiedział PAP, że Urząd z jednej strony monitoruje poziom cen w Polsce, a z drugiej przygotował szereg narzędzi prawnych do specustawy ws. koronawirusa, które „umożliwią przeciwdziałanie nadużywaniu zaufania oraz nieuczciwemu wykorzystywaniu swojej pozycji przez niektórych przedsiębiorców”.
Czytaj także: UOKiK będzie walczyć z nieuzasadnionymi podwyżkami
gr