Tajemnica sukcesu Hołowni i Bosaka to Facebook Ads? Znamy wydatki
Przez ostatni miesiąc kampanii Hołownia wydał na reklamy na Facebooku więcej niż Duda i Trzaskowski - donosi portal Wirtualnemedia. Wydatki i wyniki pokazują, że dobrze wydany budżet na Facebooku przynosi efekty
Ostatnie 30 dni przed pierwszą turą wyborów prezydenckich sztab Hołowni zainwestował w reklamy na Facebooku 271,6 tys. zł. To więcej niż wydatki na promocję w tym zakresie Andrzeja Dudy i Rafała Trzaskowskiego. Hołownia najintensywniej był promowany na Facebooku także w tygodniu poprzedzającym głosowanie.
Jak podaje portal, według danych z biblioteki reklam Facebooka od 21 do 27 czerwca emisja reklam Szymona Hołowni w tym miejscu to 146,8 tys. zł. Wyświetlono 141 różnych reklam. Reklamy prezydenta Andrzeja Dudy, których emitowano aż 540 różnych wersji, kosztowały 105,8 tys. zł, a Rafała Trzaskowskiego - wykupione z jego fanpage’a i grupy na Facebooku) - 95 tys. zł.
Sztab Krzysztofa Bosaka emitował reklamy z dwóch fanpage’y i przeznaczył na to 52,6 tys. zł, a na reklamy Władysława Kosiniaka Kamysza - 36,7 tys. zł. Paweł Tanajno w promocję na Facebooku zainwestował 20,8 tys. zł, a Stanisław Żółtek - prawie 7 tys. zł.
Szymon Hołownia i Andrzej Duda ponad połowę swoich budżetów marketingowych na Facebooku przeznaczyli w ciągu minionego tygodnia. W ciągu ostatnich 30 dni wydatki reklamowe kandydata niezależnego wyniosły 271,6 tys. zł, a urzędującego prezydenta - 202 tys. zł. Promocja Rafała Trzaskowskiego na Facebooku przez miniony miesiąc kosztowała 248,5 tys. zł, Roberta Biedronia - 105,7 tys. zł, a Krzysztofa Bosaka - 65,8 tys. zł. Sztab Władysława Kosiniaka-Kamysza przeznaczył na to 39,5 tys. zł, a Stanisława Żółtka - 10,2 tys. zł.
CZYTAJ TEŻ: Nasza przyszłość to wybór zero-jedynkowy
CZYTAJ TEŻ: Andrzej Duda może przekonać biznes prostszym prawem