Informacje

Bank Pekao / autor: Fratria
Bank Pekao / autor: Fratria

Nowe możliwości zdalnego bankowania dla mikrofirm

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 22 lipca 2020, 13:12

  • 0
  • Powiększ tekst

W ostatnich miesiącach Pekao wprowadziło znaczące udogodnienia, dzięki którym klienci biznesowi mogą zrealizować bez wychodzenia z domu wiele spraw, które dotychczas wymagały wizyty w oddziale banku. Dzięki możliwościom zdalnego bankowania, właściciele mikrofirm, którzy w ostatnim czasie musieli stawić czoła nowym wyzwaniom, mogą również w łatwy i szybki sposób zawnioskować o wsparcie w postaci wakacji kredytowych i subwencji PFR

Przymusowa kwarantanna wymuszona pandemią znacznie przyspieszyła prace nad dostępnością rozwiązań, ułatwiających zdalny kontakt z bankiem i wymianę dokumentacji. Efekty szybkiego postępu w tym zakresie widać wyraźnie na przykładzie bankowości dla najmniejszych biznesów w Banku Pekao. W rekordowym czasie przebudowano i ułatwiono procesy bezkontaktowej obsługi za pośrednictwem systemów bankowości elektronicznej (PekaoBiznes24 i Pekao24 dla firm), infolinii czy poczty elektronicznej dla blisko 100 tematów różnych dyspozycji. Dzięki temu, prowadzący działalność gospodarczą mogą liczyć na szybkie i w pełni zdalne załatwienie prostych bankowych spraw, np. zmianę danych firmy czy wydanie zaświadczenia o prowadzeniu rachunku bankowego. Mikroprzedsiębiorcy borykający się z trudną sytuacją finansową firmy, spowodowaną COVID-19, mają też możliwość złożenia wniosków o wakacje kredytowe i wsparcie w ramach Tarczy Finansowej PFR bez wychodzenia z domu.

W obecnej sytuacji naszym priorytetem jest zapewnienie klientom jak najbezpieczniejszej i najwygodniejszej obsługi. Ostatnie miesiące były trudne, zwłaszcza dla przedsiębiorców, dlatego staramy się ich odciążyć. Dlatego proponujemy nowe możliwości kontaktu z bankiem i ułatwiamy sposób składania różnych dyspozycji czy zawierania umów o dodatkowe produkty – mówi Marcin Kołakowski, dyrektor Departamentu Klienta Biznesowego w Banku Pekao S.A.

Bank wprowadził też zmiany w systemach bankowości elektronicznej, które umożliwiają sprawny kontakt z doradcą klienta. Mikroprzedsiębiorcy korzystający z Pekao24 dla firm mają do dyspozycji nowe moduły, za pomocą których mogą wymieniać się dokumentami z pracownikiem banku w bezpiecznym środowisku bankowości transakcyjnej oraz zawierać zdalnie wystawione umowy lub dyspozycje. Na odległość można zawrzeć umowę o terminal płatniczy, rachunek pomocniczy lub kartę debetową, autoryzując swój podpis w ten sam sposób, w jaki potwierdza się realizację przelewu – za pomocą kodu SMS lub powiadomienia w aplikacji mobilnej PeoPay. Pekao realizuje zdalnie także obsługę takich spraw jak zmiana sposobu generowania wyciągów do rachunku czy wydawanie zaświadczeń i opinii bankowych.

Zmiany wprowadzono także w aplikacji PeoPay, która zyskała nową szatę graficzną. Dzięki dostępności płatności mobilnych, płatności i obsługi gotówkowej BLIK, a także rozbudowanemu interfejsowi do realizacji przelewów, wszystkie sprawy związane z bieżącą obsługą finansową firmy można zrealizować za pomocą smartfona. Bank umożliwił też w aplikacji jednoczesną obsługę rachunków prywatnych i firmowych

Powiązane tematy

Komentarze