PORADNIK. Zbuduj atrakcyjny wizerunek firmy w social media
Tradycyjny handel opiera się na powszechnie znanych technikach sprzedaży i obsługi klienta. W czasach, kiedy spotkanie z konsumentem jest utrudnione, trzeba wspierać się nowoczesną technologią i oferowanymi przez nią rozwiązaniami. Jak zatem dać się poznać nowym klientom i przypominać o sobie tym, którzy już nas znają? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci skutecznie sprzedawać w Internecie i osiągać pożądane wyniki
Najpierw zaciekaw
Regularne aktualizacje w formie postów to świetny sposób na utrzymywanie relacji z klientem lub zaciekawienie go tym, czym się zajmujesz. Na co warto zwrócić uwagę, aby zwiększyć atrakcyjność postów?
● Twórz ciekawe i angażujące materiały, które skutecznie przyciągną uwagę i zachęcą odbiorców do interakcji z postem.
● Przygotuj proste, ale atrakcyjne graficznie posty o czytelnym przekazie. Użycie zbyt dużej liczby elementów sprawia, że posty przytłaczają ilością informacji i są odbierane jako chaotyczne.
● Przypinaj istotne posty, np. te dotyczące ważnych wiadomości czy ogłoszeń. Przypięty post zobaczy każda osoba, która odwiedzi stronę.
● Bądź aktywny i śmiało wchodź w interakcje z fanami strony. Lajkowanie i odpowiadanie na komentarze jest dowodem na Twoją dbałość o relację z klientami.
Warto pamiętać, że do stworzenia chwytliwych treści wystarczy smartfon. Przydatne aplikacje i wskazówki, jak maksymalnie wykorzystać jego potencjał, można znaleźć w Mobile Studio.
Szansę na przejście na stronę sklepu zwiększą też posty zawierające link do niej. Zachęci on klientów do odwiedzenia witryny. Interakcję odbiorców z postem podniesie zaś zadanie im pytania.
Pomocne jest także śledzenie, na jakiego typu publikacje najchętniej reagują adresaci naszej strony – pomoże to przeanalizować ich preferencje oraz dostosować publikowane treści do ich potrzeb i oczekiwań. W zbieraniu potrzebnych informacji o klientach pomoże Ci narzędzie Statystyki, które jest dostępne w menu zarządzania stroną.
Potem porozmawiaj
Wszystkie zdjęcia i filmy udostępniane przez firmy w relacji na Facebooku są widoczne dla obserwatorów strony przez 24 godziny. Tworzenie relacji to świetny sposób na przedstawienie firmy od kuchni i pokazanie jej codziennych działań albo wprowadzanych zmian i nowości. Regularne posty na żywo sprawiają, że oglądający czują się bardziej zaangażowani w życie przedsiębiorstwa. W jaki sposób udostępnić film w relacji na stronie?
-
Wejdź na swoją stronę i kliknij ikonę plusa na zdjęciu profilowym strony. Jeżeli korzystasz z urządzenia mobilnego, kliknij ikonę plusa, aby zrobić zdjęcie, albo kliknij ją i przytrzymaj, aby nagrać film.
-
Przed stworzeniem relacji warto:
● pomyśleć o swoich odbiorcach – kim są, czego oczekują i co ich interesuje,
● wybrać odpowiednie, ładne i ostre zdjęcie z galerii albo zrobić nowe,
● spróbować zadać klientom pytanie i dać im szansę na bycie usłyszanym.
-
W kolejnym kroku załaduj zdjęcia i filmy, używając kontrastujących kolorów, naklejek czy efektów, a jednocześnie dbając, aby relacja była prosta i zrozumiała.
-
Zakończ, klikając „Udostępnij”.
O czym jeszcze warto pamiętać? Większość materiałów wideo w mediach społecznościowych oglądana jest bez dźwięku, dlatego do relacji wideo warto dodać napisy. Nie należy się bać eksperymentów z dodatkowymi elementami relacji, takimi jak tekst, ankiety, naklejki, emoji czy Boomerang, dzięki którym można uzyskać ciekawszy efekt. Trzeba przy tym pamiętać, że materiały powinny być krótkie i zwięzłe, bo właśnie przy takich odbiorcy zatrzymują się na dłużej.
Na koniec podziel się relacją na żywo
Popularność transmisji na żywo nieustannie rośnie, a Facebook i Instagram notują znaczące wzrosty liczby ich wyświetleń.
Firmy mogą, a nawet powinny wykorzystywać popularność tego narzędzia i organizować transmisje na żywo. Pozwoli im to wejść w bezpośrednie interakcje ze swoimi klientami i pomoże w budowaniu ich zaangażowania. W jaki sposób zorganizować ciekawą i angażującą transmisję live?
-
Ustal termin planowanej transmisji z wyprzedzeniem i poinformuj o nim obserwujących stronę. Dzięki temu widzowie będą przygotowani do udziału.
-
Odpowiadaj na pytania na bieżąco i wejdź w interakcję z widzami – obserwatorzy to docenią.
-
Prowadź dłuższe transmisje, aby dotrzeć do większej publiczności. Rekomendowany czas transmisji na żywo to co najmniej 10 minut.
To tylko część działań, które mogą pomóc firmie zaistnieć na Facebooku i dotrzeć do klientów. Więcej informacji, wskazówek oraz darmowych szkoleń online dla przedsiębiorców znajdziesz TUTAJ.
mw
CZYTAJ TEŻ: Jak zacząć sprzedawać przez media społecznościowe?
CZYTAJ TEŻ: Facebook uruchamia darmowe szkolenia
CZYTAJ TEŻ: Pomysł, Facebook, biznes, czyli pasja nie umiera nigdy
CZYTAJ TEŻ: Zadbaj o swoją markę w dobie oszustw internetowych