Mercedes najsilniejszą marka moto. Wygrywa z TVN i Polsatem
W tegorocznej, trzynastej edycji rankingu Top Marka 2020, MercedesBenz okazał się najsilniejszą medialnie marką motoryzacyjną, a w ogólnym zestawieniu zajął 8. miejsce, wyprzedzając m.in. TVN i Polsat
XIII edycja badania Top Marka objęła w swoim zestawieniu 500 marek z 50 branż. Na potrzeby raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i mediów społecznościowych opublikowane w okresie od 1 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020. Łącznie było to ponad 97 mln informacji. Wyniki największego na rynku rankingu medialności brandów ogłosiły magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
W badaniu wybrano 50 branż najczęściej wspominanych w mediach. Z każdej branży wyłoniono 10 najbardziej medialnych brandów, przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki decydujące o sile brandu. Raport uwzględnił rankingi branżowe oraz klasyfikację wszystkich 500 marek. Pięćdziesiąt najsilniejszych medialnie marek otrzymało tytuł i statuetkę Top Marka 2020.
W kategorii marek motoryzacyjnych bezdyskusyjnie wygrał Mercedes-Benz. Marka uplasowała się też na ósmym miejscu w ogólnym rankingu wszystkich brandów, pokonując m.in. TVN i Polsat.
Pierwsze miejsce Mercedes-Benz w polskim zestawieniu najsilniejszych medialnie marek 2020 to rezultat przemyślanej strategii i doskonałej pracy działów komunikacji i marketingu wielu naszych spółek, szczególnie Mercedes-Benz Polska i Mercedes-Benz Manufacturing Poland - mówi Ewa Łabno-Falęcka, odpowiedzialna za komunikację marki. - Cieszy, bo udało nam się to w roku jubileuszowym, gdy marka obchodzi swoje 120 urodziny.
Do sukcesu marki z pewnością przyczyniała się fabryka Mercedesa w Jaworze, która od końca ubiegłego roku produkuje silniki konwencjonalne, a od sierpnia tego roku baterie elektryczne.
Ósme miejsce w ogólnym rankingu TOP Marka w Polsce koreluje z jej pozycją w prestiżowym rankingu „Best Global Brands 2020”, w którym jako jedyna europejska marka znalazła się w TOP 10.
mw,
CZYTAJ TEŻ: Kryzys w motoryzacji oszczędził segment premium
CZYTAJ TEŻ: Po lockdownach PSA wraca na ścieżkę wzrostu obrotów
CZYTAJ TEŻ: Przez covid-19 załamała się produkcja samochodów w UE
CZYTAJ TEŻ: Polacy chcą finansować auta elektryczne leasingiem