Informacje

Mercedes klasa S / autor: mat. prasowe
Mercedes klasa S / autor: mat. prasowe

Mercedes najsilniejszą marka moto. Wygrywa z TVN i Polsatem

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 2 listopada 2020, 21:50

  • Powiększ tekst

W tegorocznej, trzynastej edycji rankingu Top Marka 2020, MercedesBenz okazał się najsilniejszą medialnie marką motoryzacyjną, a w  ogólnym zestawieniu zajął 8. miejsce, wyprzedzając m.in. TVN i Polsat

XIII edycja badania Top Marka objęła w swoim zestawieniu 500 marek z 50 branż. Na potrzeby raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i mediów społecznościowych opublikowane w okresie od 1 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020. Łącznie było to ponad 97 mln informacji. Wyniki największego na rynku rankingu medialności brandów ogłosiły magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W badaniu wybrano 50 branż najczęściej wspominanych w mediach. Z każdej branży wyłoniono 10 najbardziej medialnych brandów, przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki decydujące o sile brandu. Raport uwzględnił rankingi branżowe oraz klasyfikację wszystkich 500 marek. Pięćdziesiąt najsilniejszych medialnie marek otrzymało tytuł i statuetkę Top Marka 2020.

W kategorii marek motoryzacyjnych bezdyskusyjnie wygrał Mercedes-Benz. Marka uplasowała się też na ósmym miejscu w ogólnym rankingu wszystkich brandów, pokonując m.in. TVN i Polsat.

Pierwsze miejsce Mercedes-Benz w polskim zestawieniu najsilniejszych medialnie marek 2020 to rezultat przemyślanej strategii i doskonałej pracy działów komunikacji i marketingu wielu naszych spółek, szczególnie Mercedes-Benz Polska i Mercedes-Benz Manufacturing Poland - mówi Ewa Łabno-Falęcka, odpowiedzialna za komunikację marki. - Cieszy, bo udało nam się to w roku jubileuszowym, gdy marka obchodzi swoje 120 urodziny.

Do sukcesu marki z pewnością przyczyniała się fabryka Mercedesa w Jaworze, która od końca ubiegłego roku produkuje silniki konwencjonalne, a od sierpnia tego roku baterie elektryczne.

Ósme miejsce w ogólnym rankingu TOP Marka w Polsce koreluje z jej pozycją w prestiżowym rankingu „Best Global Brands 2020”, w którym jako jedyna europejska marka znalazła się w TOP 10.

mw,

CZYTAJ TEŻ: Kryzys w motoryzacji oszczędził segment premium

CZYTAJ TEŻ: Po lockdownach PSA wraca na ścieżkę wzrostu obrotów

CZYTAJ TEŻ: Przez covid-19 załamała się produkcja samochodów w UE

CZYTAJ TEŻ: Polacy chcą finansować auta elektryczne leasingiem

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych