Informacje

Fot.sxc.hu
Fot.sxc.hu

9 prawd o świątecznych zakupach. Facebook lekarstwem na niechciane prezenty?

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 5 grudnia 2013, 07:45

  • Powiększ tekst

Tegoroczne zakupy świąteczne będą bardzo mobilne i bardzo internetowe, bo konsumenci coraz bardziej rozumieją korzyści, jakie daje im korzystanie z internetu i smartfonów - wynika z badania „Cała prawda o zakupach” przeprowadzonego przez McCann Truth Central.

- W związku z tym, że coraz chętniej dzielimy się naszymi prezentowymi marzeniami w mediach społecznościowych, jest też duża szansa, że dostaniemy mniej swetrów i skarpetek, które po Świętach stają się tylko utrapieniem, a więcej rzeczy, o które po prostu poprosimy i pokażemy na naszych profilach. Wszystko wskazuje też na to, że Święta 2013, spędzimy ciesząc się z prezentów nie tylko off-line, ale także online – chwaląc się nimi jeszcze częściej niż w roku ubiegłym na serwisach społecznościowych – mówi Wojciech Borowski, CEO McCann Worldgroup.

9 prawd o świątecznych zakupach 2013:

1. Święty Mikołaj jest coraz sprytniejszy
48% młodych ludzi na świecie pokazuje prezenty, o których marzy, na swoim profilu na Facebooku.

2. Operacja „święta”
Ponad ¼ Brytyjczyków zakupy świąteczne kojarzą się z „operacją militarną”, zaś ponad połowie mieszkańców USA z „wyrywaniem zęba”. Na rynkach rozwijających okres ten postrzega się albo jako „wygraną na loterii”, albo jako „grę w ulubioną grę”.

3. Niezastąpione elfy
Prawie 1/3 konsumentów na świecie z przyjemnością zleciłaby zrobienie swoich świątecznych zakupów komuś innemu.

4. Sprzedawco, na ratunek!
Prawie połowa młodych konsumentów w USA ma poczucie, że ich ulubione sklepy znają lepiej ich preferencje zakupowe niż ich rodzice.

5. Mimo wszystko w sklepie
Gdzie konsumenci będą robili zakupy w tym roku?
• 68% - w sklepie
• 4% - za pomocą komórki
• 28% - w Internecie

6. Byle nie za wcześnie
57% konsumentów na świecie uważa, że świąteczne reklamy pojawiają się zdecydowanie za szybko.

7. Podzielony świat
Skutki kryzysu ekonomicznego są nadal odczuwane w Europie Zachodniej i USA. Konsumenci w tych krajach deklarują, że wydadzą mniej na zakupy świąteczne niż w roku ubiegłym. Na rynkach takich jak Meksyk, Brazylia, Indie czy Chiny konsumenci wierzą, że ich tegoroczne zakupy będą bogatsze niż w 2012 roku.

8. Ile wydamy w te Święta?
667 dolarów – tyle przeciętnie na prezenty świąteczne wyda statystyczny Amerykanin. Dla porównania firma doradcza Deloitte szacuje, że w Polsce będzie to około 616 złotych.

9. Uważajcie na obwód w talii
70% konsumentów na świecie czuje, że sezon świąteczny to czas, kiedy można sobie pofolgować. Co ciekawe myśli tak tylko 46% Amerykanów.

„Cała prawda o zakupach” to kompleksowe badanie, którego wyniki McCann Truth Central ogłosi w marcu 2014 roku. Obejmie ono najważniejsze trendy zakupowe, motywacje i zwyczaje związane z robieniem zakupów we wszystkich możliwych kontekstach, w różnych kręgach kulturowych.

McCann Truth Central przeprowadził badanie internetowe na ponad 10 000 osobach w 11 państwach na świecie, m.in. USA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Meksyku, Francji, Hiszpanii, Indiach i Afryce Południowej.

Opr. Jas

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych