Edukacja: Będzie wsparcie dla uczniów!
Resort edukacji i nauki przygotował wsparcie dla uczniów wracających do nauki stacjonarnej w czterech sferach - walki z otyłością, pomocy w problemach psychicznych, pomocy w problemach ze wzrokiem i w uzupełnianiu niedostatków wiedzy - poinformował w środę szef MEiN Przemysław Czarnek.
Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek wypowiadał się w środę rano w TVP Info o programach wsparcia dla uczniów wracających do nauki stacjonarnej. Programy te mają odpowiedzieć na najistotniejsze problemy, które pojawiły się wśród dzieci i młodzieży w czasie nauki zdalnej.
Czarnek przyznał, że z badań wynika, iż „krzywa otyłości wśród dzieci i młodzieży bardzo szybko rośnie”. „Robimy specjalny program wsparcia dla dzieci i młodzieży, żeby z tą otyłością walczyć” - powiedział.
Zaznaczył, że specjaliści z akademii wychowania fizycznego przygotowują sposób na najbardziej efektywne wykorzystanie czterech godzin wuefu. „Chodzi o to, żeby dzieci i młodzieży zaaplikowane były takie zajęcia, ćwiczenia i takie gry, które będą najbardziej efektywnie walczyć z otyłością” - zaznaczył Czarnek.
Minister zaapelował zarazem do rodziców, żeby nie załatwiali dzieciom zwolnień z wf. „Dzisiaj kultura fizyczna i ruch jest na wagę złota” - podkreślał. „Plaga zwolnień z wf, tylko po to, by dziecko się nie spociło, lub by nie miało gorszej oceny, to jest rzecz, z którą musimy walczyć” - dodał.
Ponadto, mówił Czarnek, wraz ze specjalistami przygotowywany jest program wsparcia młodzieży w problemach psychicznych.
Trzeci program, to pilotażowy, a następnie ogólnopolski program badania wzroku, który mógł się pogorszyć u dzieci i młodzieży w związku z pracą przed ekranem komputera.
Minister poinformował, że zespół prof. Roberta Rejdaka z UM w Lublinie przygotował zalecenia, które zostaną przekazane uczniom i nauczycielom, jak korzystać ze sprzętu informatycznego, by jak najmniej obciążać wzrok.
Czwarty program przygotowany przez MEiN to wsparcie w niwelowaniu „niedostatków wiedzy”. „Wiadomo, że nauka zdalna, choćby najlepsza i poprawiona w stosunku do początków jednak nie zastąpi nauki stacjonarnej. Chcemy wprowadzić dodatkowe godziny z kluczowych przedmiotów, podczas których będzie można nadrabiać ten czas i materiał, który nie został zrealizowany” - mówił Czarnek.
PAP/ as/