Polscy championi na Dalekim Wschodzie. Rynek z ogromnym potencjałem
Wśród najważniejszych wątków debaty - w ramach FORUM POLSKA-AZJA ZBLIŻENIA 2021 - poświęconej ekspansji polskich firm na rynku azjatyckim znalazły się m.in. plany spółek skarbu państwa działających na Dalekim Wschodzie. Zaproszeni goście skupili swoją uwagę na strategiach biznesowych, optymalnym rozwoju rozwoju i możliwościach, jakie niesie ze sobą eksport rodzimych produktów i usług do krajów Azji.
Debata jest ostatnią z cyklu sześciu debat odbywających się w ramach zorganizowanego przez „Gazetę Bankową” i portal wGospodarce.pl FORUM POLSKA-AZJA ZBLIŻENIA 2021.
Patronat honorowy nad Forum objął Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki, a także: Ministerstwo Aktywów Państwowych, Ministerstwo Infrastruktury oraz Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Partnerem Głównym Forum jest Takeda Polska.
Wśród gości pojawili się: Ryszard Bartosik, sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Krzysztof Senger, dyrektor zarządzający BGK, Robert Perkowski, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych PGNiG, Aleksandra Jankowska, wiceprezes zarządu Lotos Oil, a także Piotr Sosnowski, ekspert Fundacji Republikańskiej.
Paneliści zgodnie uznali rynki azjatyckie jako bardzo atrakcyjne dla polskich eksporterów - wskazując jednocześnie na szereg charakterstycznych barier, jakie również towarzyszą działalności na Dalekim Wschodzie.
Jak podkreśił na wstępie Ryszard Bartosik, sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi rynki państw azjatyckich mają ogromny potencjał wzrostu.
-Nieustannie staramy się także niwelować bariery w handlu z Azją. W ostatnim czasie odnotowaliśmy dwukrotny wzrost sprzedaży m.in. w obrocie z Singapurem. Liczymy także na otwarcie rynku chińskiego - podkreślił Ryszard Bartosik
Zwrócił uwagę, że Azja jest bardzo atrakcyjnym rynkiem dla polskich produktów rolno-spożywczych. Do głównych naszych odbiorców należą: Chiny, Hongkong, Korea, Wietnam, czy Japonia.
-Bogata oferta naszych produktów znajduje uznanie na całym świecie, również w Azji. W ofercie asortymentowej znajdują się np. drób, mleko, ryby, ale także wyroby cukiernicze - dodał sekretarz stanu w MRiRW
Jego zdaniem, jest coraz większa szansa, że polska żywność będzie coraz częściej gościła na azjatyckich stołach - szczególnie biorąc pod uwagę trend w kierunku produktów ekologicznych.
Forum Polska-Azja „Zbliżenia” 2021 jest inicjatywą redakcji „Gazety Bankowej” i portalu wGospodarce.pl - spotkaniem przedstawicieli administracji, biznesu i ekspertów dotyczącym współpracy Polski i globalnych firm z Azji.
Sześć debat, które odbędą się w dniach 22-23.03 poświęcamy wymianie handlowej i kooperacji gospodarczej, technologicznej i logistycznej między Polską a Azją. Zapis wideo z paneli dyskusyjnych dostępny będzie na portalu wGospodarce.pl już w poniedziałek, 29.03. Obszerne relacje z debat także w majowym wydaniu „Gazety Bankowej”. Więcej na temat Forum – w specjalnej zakładce na portalu FORUM POLSKA-AZJA ZBLIŻENIA 2021
Czytaj też: Szefowie rządów Polski i Japonii rozmawiali o współpracy na najbliższe pięć lat
kp