Informacje

Gazety na półkach w kiosku - zdjęcie ilustracyjne. / autor: Fratria/Zuzanna Kruschewska
Gazety na półkach w kiosku - zdjęcie ilustracyjne. / autor: Fratria/Zuzanna Kruschewska

Duże przejęcie na rynku mediów. Burda chce kupić konkurenta

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 7 maja 2021, 12:40

  • 0
  • Powiększ tekst

Burda Media Polska kupuje Edipresse Polska.Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK.

Wydawnictwo Burda Media Polska i szwajcarska firma Edipresse Group podpisały umowę o sprzedaży spółki Edipresse Polska, wydawcy magazynów i serwisów internetowych dla kobiet

Strony nie podały kwoty transakcji, czekają teraz, aż zgodę na jej realizację wyda prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wiadomo natomiast, że Burda przejmie multimedialne i digitalowe portfolio Edipresse Polska. Należą do niego serwisy internetowe dla kobiet (m.in. Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl), dwutygodniki „Viva!” i „Party”, a także magazyny z segmentu true stories.

Grupa Edipresse stała się jednym z wiodących graczy medialnych w Polsce z istotną obecnością na rynku magazynów oraz mocną pozycją w Internecie, głównie w segmencie kobiecym i doskonale pasuje do strategii organizacji wielokanałowej, którą z powodzeniem realizuje Burda Media Polska. Przejęcie Edipresse Polska otwiera przed nami nowe, fascynujące możliwości rozwojowe, umożliwiając przyspieszenie naszej transformacji cyfrowej i wzmacniając nasz biznes konsumencki w Polsce ze szczególnymi uwzględnieniem obszarów lifestyle i uroda - uzasadnia Alexander Sorg, prezes Burda Media Polska.

Edipresse Polska jest jednym z liderów w segmencie mediów kobiecych w Polsce. Udana transformacja w obszarze digital została doceniona przez rynek oraz przez firmę Burda International, która w przejęciu portfolio Edipresse dostrzegła szansę strategicznego wzmocnienia swojego biznesu mediowego w Polsce, szczególnie w Internecie. Sprzedajemy zyskowną firmę z silnymi produktami i z jasną wizją na przyszłość. Jesteśmy przekonani, że Burda Media Polska wykorzysta ogromny potencjał połączonego portfolio i będzie atrakcyjnym pracodawcą dla naszych zespołów - dodaje Sebastien Lamuniere, CEO w Edipresse Group.

Czytaj także: Pandemia zupełnie zmieniła oblicze działań CSR

wirtualne media.pl/money.pl/gr

Powiązane tematy

Komentarze