Informacje

ZCP: Regulacje dot. rozwoju AI wymagają doprecyzowania

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 5 sierpnia 2021, 13:59

    Aktualizacja: 23 grudnia 2022, 18:07

  • Powiększ tekst

Unijne regulacje dotyczące rozwoju sztucznej inteligencji (AI) pomogą w jej rozwoju w Unii Europejskiej, jednak wymagają doprecyzowania - ocenił w czwartkowym komunikacie Związek Cyfrowa Polska

W przesłanym do Brukseli stanowisku Związek Cyfrowa Polska poparł zapewnienie pewności prawa na potrzeby ułatwienia inwestycji i innowacji w dziedzinie AI oraz wsparcie rozwoju jednolitego rynku zastosowań technologii sztucznej inteligencji.

Zdaniem ZCP doprecyzowania wymagają przepisy dotyczące równowagi w zakresie odpowiedzialności dostawców oraz podmiotów wdrażających i użytkowników sztucznej inteligencji (AI). Niezbędne jest również ustalenie pewnych definicji, aby uczynić przepisy bardziej precyzyjnymi i dostosowanie wybranych wymogów do realiów rynkowych i możliwości podmiotów pracujących ze sztuczną inteligencją - ocenił Związek Cyfrowa Polska.

Stoimy na stanowisku, że projekt Rozporządzenia jest pomocny w zapewnieniu jasnych ram prawnych dla zastosowań AI obarczonych wysokim ryzykiem. Z entuzjazmem przyjmujemy system regulacyjny zbudowany wokół analizy ryzyka, który nie tworzy niepotrzebnych ograniczeń handlu oraz wyrasta ze zrozumienia przez Komisję Europejską znaczenia sztucznej inteligencji dla kluczowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i europejskiej gospodarki - podsumował w swoim stanowisku Związek Cyfrowa Polska.

Projektowane przez KE przepisy Aktu ws. sztucznej inteligencji mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa i zgodności systemów AI z prawami podstawowymi w UE, a także ułatwienie inwestycji, innowacje i rozwój tej technologii w państwach Wspólnoty. Obecnie KE prowadzi konsultacje ws. projektowanych przepisów.

PAP/mt

Czytaj też: Konkurs PARP: 1,5 mln zł na pomoc prawną dla startupów

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych