Awaria kart Mastercard? Sprawdź stan konta - mogło nastąpić podwójne zaksięgowanie. AKTUALIZACJA
Uwaga klienci korzystający z kart Mastercard – istnieje możliwość, że system podwójnie zaksięgował wypłatę z bankomatu lub transakcję. Biuro prasowe Mastercard poinformowało, że firma pracuje już nad usunięciem „błędu technicznego”, przez który podwójne księgowanie było możliwe
CZYTAJ TEŻ: Mastercard skorygował transakcje - teraz czas na banki.
Klienci niektórych polskich banków zauważyli, że transakcje dokonywane kartą Mastercard – czy to w bankomatach, czy w terminalach płatniczych – były księgowane podwójnie. Jak się okazuje, przyczyną był błąd techniczny po stronie Mastercarda.
Konta bankowe niektórych posiadaczy kart Mastercard, którzy w ostatnich dniach dokonali transakcji bezgotówkowych i gotówkowych w Polsce mogły zostać obciążone podwójnie. Obecnie wyjaśniamy przyczyny tego technicznego błędu. Jednocześnie intensywnie pracujemy nad identyfikacją wszystkich zdublowanych transakcji i ich korektą, aby konsumenci jak najszybciej otrzymali zwrot błędnie pobranych środków – czytamy w oświadczeniu przesłanym przez biuro prasowe Mastercard do redakcji wGospodarce.pl.
Przedstawiciele firmy zapewniają, że problem powinien zostać dzisiaj usunięty. Poza tym – jak mówią – nie ma mowy o awarii na skalę międzynarodową, jako że sprawa dotyczy wyłącznie kart wydanych na rynek polski i na dodatek tylko niektórych z nich.
Skala problemu jest ograniczona - usłyszeliśmy.
Jak podaje z kolei nasze źródło:
Awaria powinna zostać usunięta w ciągu trzech dni. Wszystkie banki zrobią to automatyczne po otrzymaniu korekt. Ale przez te trzy dni najprawdopodobniej środki będą przez banki zablokowane.
O problemach związanych z rozliczeniami transakcji informowali już wczoraj klienci niektórych banków. Z takim problemem spotkały się także osoby płacące za zakupy w sieci Biedronka.