Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

Podwójne zaksięgowanie? Mastercard skorygował transakcje - teraz czas na banki

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 6 kwietnia 2017, 12:22

  • 0
  • Powiększ tekst

Klienci niektórych polskich banków zauważyli, że transakcje dokonywane kartą Mastercard – czy to w bankomatach, czy w terminalach płatniczych – były księgowane podwójnie. Błąd techniczny miał występować po stronie Mastercarda.

Konta bankowe niektórych posiadaczy kart Mastercard, którzy w ostatnich dniach dokonali transakcji bezgotówkowych i gotówkowych w Polsce mogły zostać obciążone podwójnie. Obecnie wyjaśniamy przyczyny tego technicznego błędu. Jednocześnie intensywnie pracujemy nad identyfikacją wszystkich zdublowanych transakcji i ich korektą, aby konsumenci jak najszybciej otrzymali zwrot błędnie pobranych środków – czytaliśmy w oświadczeniu przesłanym przez biuro prasowe Mastercard do redakcji wGospodarce.pl.

CZYTAJ TEŻ: Awaria kart Mastercard? Sprawdź stan konta - mogło nastąpić podwójne zaksięgowanie

Jak się okazało - sprawa była o wiele bardziej złożona i awaria nie występowała jednoznacznie po stronie Mastercard. Jednak to właśnie ta firma z pełną determinacją przystąpiła do rozwiązania problemu.

Jak poinformowała nas Anna Marciniak z Mastercard wczoraj w nocy zakończył się proces korygowania transakcji podwójnie zaksięgowanych:

Wczoraj (5.04.) późnym wieczorem wszystkie zdublowane transakcje zostały skorygowane. Dalsze rozliczenie transakcji i ich zaksięgowanie na kontach klientów leży po stronie banków-wydawców kart i jest uzależnione od trybu, w jakim księgują transakcje na rachunkach posiadaczy kart płatniczych.

Jak dodała Marciniak klienci nie powinni też martwić się o swoje środki:

Informujemy, że osoby, których transakcje zostały podwójnie zaksięgowane, nie muszą składać indywidualnych reklamacji w swoich bankach. Środki zostaną zwrócone automatycznie.

Powiązane tematy

Komentarze