Informacje

Unimot zamierza pojawić się na Ukrainie

br

  • Opublikowano: 13 grudnia 2017, 12:47

  • Powiększ tekst

Unimot liczy, że do końca roku pozyska 15 stacji paliw pod marką Avia, a do końca 2020 r. będzie ich 100 – powiedział Adam Sikorski, przewodniczący rady nadzorczej. Dodał, że spółka planuje rozwój franczyzy na Ukrainie.

Przez 18 lat rozwijaliśmy się na rynku krajowym i to było w centrum naszej uwagi. Chcemy także mieć drugą nogę czyli kanał detaliczny. W Polsce jest 6.800 stacji paliw z czego ponad połowa nie ma szyldu korporacyjnego. Planujemy mieć 100 stacji do 2020 r. na zasadzie franczyzy pod marką Avia. Nasza strategia na lata 2018-2022 zakłada pojawienie się na Ukrainie.– powiedział Sikorski.

Jak mówił, ”osiem stacji jest już uruchomionych i do końca roku będzie ich 15, a być może jedna-dwie więcej”.

Dodał, że ”Polska musi importować paliwa, ponieważ krajowa produkcja nie wystarczy do zaspokojenia potrzeb wewnętrznych np. trzeba importować 4,5-5 mln ton oleju napędowego”.

Jak mówił Maciej Szozda, nowopowołany prezes Unimotu, „sieć detaliczna jest driverem każdej firmy paliwowej”.

Mamy plany ekspansji na rynek ukraiński. Chcemy rozwijać tam sieć franczyzową Avia – dodał Szozda.

Sikorski dodał, że przez 2-3 lata spółka nie będzie się zajmować na Ukrainie handlem hurtowym.

Na razie uczymy się tego rynku – dodał szef rady nadzorczej.

Szef rady nadzorczej nie wykluczył także możliwości akwizycji i budowy własnych stacji od podstaw. Jednak na razie – jak mówił – wysokie marże detaliczne nie sprzyjają akwizycji. „Dzisiaj wyceny są wysokie i będziemy się temu przyglądać.”

Jak mówił Sikorski w strategii Unimotu jest także rozwój sieci infrastruktury gazu ziemnego. Teraz spółka prowadzi taką działalność w okolicach Mławy i na razie w planach jest rozbudowa jej w tamtych okolicach.

Spółka pod koniec lutego tego roku sprzedała 2,2 mln akcji i pozyskała dzięki temu prawie 100 mln zł. Środki pochodzące z tej emisji mają zostać wykorzystane m.in. do rozwoju kanału detalicznego sprzedaży paliw czyli sieci stacji benzynowych. Spółka zamknęła III kw. 2017 r. zyskiem netto w wysokości 10,6 mln zł przy przychodach sięgających prawie 780 mln zł.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych