Informacje

PKO Bank Polski liderem bankowości detalicznej

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • 28 marca 2018
  • 15:01
  • 0
  • Tagi: bankowość biznes finanse karty kredytowe kredyt PKO BP
  • Powiększ tekst

Ponad 7,1 mln kont osobistych i blisko 850 tys. kart kredytowych klientów indywidualnych w PKO Banku Polskim na koniec 2017 roku. Na przekór spadkowym tendencjom na rynku liczba kart kredytowych z logo PKO w roku 2017 zwiększyła się o 15 tys. Jeszcze w tym roku do oferty dla klientów indywidualnych trafi karta wielowalutowa

PKO Bank Polski utrzymuje pozycję niekwestionowanego lidera na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce. Liczba kont osobistych prowadzonych przez PKO rośnie systematycznie od 2 lat i na koniec 2017 r. przekroczyła 7,1 mln rachunków, dając - zgodnie z najnowszym raportem portalu PR News- największy na rynku przyrost o 284 tys. w skali roku. Wbrew spadkowym tendencjom na rynku liczba kart kredytowych z logo PKO w roku 2017 zwiększyła się o 15 tys. W tym czasie – jak podaje PRNews – rynek bankowy w Polsce odnotował spadek liczby tego rodzaju kart o ponad 120 tys. Pod względem wydanych kart bankowych ogółem PKO Bank Polski także pozostaje liderem.

Pozycja lidera PKO Banku Polskiego na rynku detalicznym jest efektem ciągłych prac prowadzonych w banku nad dopasowaniem oferty do potrzeb różnych segmentów klientów i konsekwentnego wdrażania najnowszej technologii, którą bank skutecznie wykorzystuje, zwiększając zestaw funkcji kont osobistych i kart bankowych. Kreuje przy tym nowe trendy na rynku usług finansowych. Bank systematyczne pracuje nad zwiększeniem bezpieczeństwa transakcji bezgotówkowych i zapewnieniem coraz lepszego komfortu korzystania z aplikacji mobilnej IKO, która umożliwia zarządzanie swym kontem i kartami bankowymi przy wykorzystaniu smartfona. Nowe udogodnienia, z jakich mogą korzystać posiadacze kart z logo PKO, nowe funkcje aplikacji IKO wdrożone w ubiegłym roku, miały wpływ na wzrost popularności naszych produktów – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego PKO Banku Polskiego.

W ubiegłym roku bank wprowadził dla posiadaczy kart: możliwość czasowego blokowania karty w IKO, bezpośrednie płatności w funkcji „Płacę z iPKO” i „Płacę z Inteligo” kartami kredytowymi, możliwość zamawiania miejskiej karty płatniczej w Warszawie i Wrocławiu w serwisie internetowym. Wprowadzone na rynek w połowie ubiegłego roku karty wielowalutowe do kont Aurum i Platinium II w fazie startu oferty mogły zostać podpięte – poza rachunkiem konta osobistego w złotych – do rachunków w EURO, USD, GBPCHF. Obecnie mogą równocześnie obsługiwać transakcje na 8 rachunkach, poza wspomnianymi również w koronach duńskich, norweskich i szwedzkich. Tym samym korzystanie z pełnego zestawu możliwości takiej karty pozwala uniknąć kosztów przewalutowania transakcji. Niebawem oferta kart wielowalutowych będzie dostępna dla wszystkich dorosłych posiadaczy kont osobistych PKO. Od stycznia w serwisie transakcyjnym działa również kantor internetowy, umożliwiający bezpłatną wymianę walut on-line.

PKO oferuje karty ze znakami VISA i Mastercard dla klientów indywidualnych, firm z sektora MSP oraz korporacji. Można nimi wypłacać gotówkę w bankomatach, płacić w sklepach tradycyjnych i internetowych na całym świecie - także zbliżeniowo. Karta debetowa lub kredytowa z logo PKO może być źródłem pieniądza dla transakcji zbliżeniowych dokonywanych smartfonem z aplikacją IKO. Już ponad 166 tysięcy kart płatniczych aktywowali klienci w aplikacji IKO – dzięki temu mogą płacić zbliżeniowo telefonem. Klienci indywidualni aktywnie korzystają z posiadanych kart - w trzecim kwartale ub.r. 24,5 proc. transakcji kartowych polskich banków w kraju było dokonanych kartami z logo PKO.

90 proc. nowych klientów banku zaczyna korzystać z usług PKO zakładając konto osobiste, 60 proc. nowych klientów ogółem pozyskanych w 2017 roku ma poniżej 35 lat. O ogromnym wzroście zainteresowania klientów możliwościami, jakie dają zdalne kanały obsługi konta świadczy fakt, że w grudniu 2017 roku 90 proc. transakcji klienci indywidulani PKO wykonali korzystając z iPKO lub IKO. Konta osobiste w PKO Banku Polskim dzięki możliwości korzystania z iPKO i aplikacji mobilnej IKO należą do najnowocześniejszych narzędzi bankowania dla klientów indywidualnych nie tylko w Polsce, ale i na świecie. W marcowym rankingu aplikacji mobilnych brytyjskiego pisma Retail Banker International – prestiżowego miesięcznika o tematyce finansowej – aplikacja IKO zajęła pierwsze miejsce na świecie.

mw

Komentarze