Informacje

TV już nie atrakcyjna / autor: pixabay
TV już nie atrakcyjna / autor: pixabay

Telewizję oglądamy coraz krócej

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 4 stycznia 2020, 21:01

    Aktualizacja: 4 stycznia 2020, 21:04

  • Powiększ tekst

W 2019 roku Polacy oglądali telewizję średnio przez 4 godziny, 16 minut i 4 sekund. To minutę krócej niż w 2018 roku. Ale już w porównaniu do 2014 roku czas oglądania telewizji nad Wisłą spadł już o 4 minuty.

Nadal najwięcej czasu poświęcamy na oglądanie Polsatu. W zeszłym roku główna stacja z grupy Zygmunta Solorza miała 9,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym, o 3,7 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych firmy Nielsen, które otrzymał Business Insider Polska. Informacje o widowni programów pozyskiwane są przez Nielsena od ponad dwóch tys. gospodarstw domowych, w których zainstalowane są specjalne mierniki.

Na drugiej pozycji w minionym roku utrzymała się TVP1 - tracąc jedynie 0,5 proc. i osiągając 9,68 proc. Z Jedynką przegrał TVN - wynik tej komercyjnej stacji to 8,45 proc., której udział spadł o jedną dziesiątą. Wzrost zanotowała za to TVP2 - wynik publicznej stacji wzrósł z 8,16 proc. do 8,34 proc. REKLAMA

Łączny udział w rynku telewizyjnym tzw. „wielkiej czwórki” (TVP1, TVP2, Polsat, TVN) zmalał z 37,5 proc. w 2018 roku do 36,3 proc. w 2019 roku. To normalny trend, bo widzowie z roku na rok coraz chętniej wybierają kanały tematyczne i mniejsze kanały naziemne. Kto tym razem zyskał na spadku popularności największych stacji?

2019 rok ze wzrostem wyników zakończyły wiodące kanały informacyjne - TVN24 (piąte miejsce w zestawieniu z wynikiem 4,47 proc.) i TVP Info (siódma lokata z 3,46 proc. udziału). Lepsze wyniki niż rok wcześniej zanotowały też naziemne kanały rozrywkowe TV Puls czy TTV.

Business Insider, DS

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.