Informacje

Poczta Polska  / autor: Fratria
Poczta Polska / autor: Fratria

Poczta Polska zwiększa sprzedaż. Bogata oferta handlowa

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 25 sierpnia 2021, 18:40

    Aktualizacja: 25 sierpnia 2021, 18:45

  • Powiększ tekst

Podczas wakacji sprzedaż m.in gier, zabawek, książek czy towarów regionalnych w placówkach Poczty Polskiej wzrosła w porównaniu do ubiegłego roku o od 21 do 80 proc. - poinformowała w środę spółka.

Napisano, że wśród najczęściej kupowanych pozycji z oferty handlowej Poczty Polskiej znalazły się artykuły sezonowe i towary regionalne, których sprzedaż zwiększyła się o ponad 80 proc. względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Zwiększyła się także sprzedaż gier i zabawek – o 40 proc., czy książek – o 21 proc.

Wskazano, że dużym zainteresowaniem klientów placówek pocztowych cieszą się też wydawnictwa prasowe, materiały edukacyjne i papiernicze, upominki okolicznościowe, kosmetyki czy herbaty. Spółka - jak zaznaczono - analizując bieżące potrzeby konsumenckie, wprowadziła także sezonowy asortyment skierowany do uczniów rozpoczynających we wrześniu nowy rok szkolny.

Szczególnym zainteresowaniem klientów w tej grupie sprzedażowej cieszą się artykuły piśmiennicze. Sprzedaż długopisów wzrosła o blisko 10 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim” - czytamy.

W czerwcu br. - jak napisano - hitami sprzedażowymi wśród oferty skierowanej dla dorosłych były poradniki zdrowotne oraz książki z przepisami kulinarnymi. Wskazano, że niesłabnącą popularnością cieszą się malowanki i kolorowanki dla dzieci, które znajdują się na szczycie TOP 10 wydawnictw oferowanych w placówkach Poczty Polskiej.

Dodano, że dla klientów odwiedzających kurorty i atrakcyjne turystycznie miejsca, spółka przygotowała specjalną ofertę pamiątkową, np. magnesy czy pocztówki. „Łączna sprzedaż tych produktów w ostatnich dwóch miesiącach osiągnęła imponującą liczbę 335 tys. sztuk” - napisano.

Jak zaznaczyła rzeczniczka prasowa Poczty Polskiej Justyna Siwek, w grupie tzw. asortymentu letniego prym wiodą widokówki z popularnych turystycznie miejsc Polski.

Pomimo rozwoju technologii i możliwości wysyłania zdjęć za pośrednictwem poczty elektronicznej czy przez telefon, nasi klienci nadal chętnie wysyłają tradycyjne wakacyjne pocztówki” – zauważa Siwek.

Dodała, że spółka - poprzez stałą analizę potrzeb konsumenckich i modyfikację dostępnej oferty, które przekładają się na coraz lepsze wyniki sprzedaży - planuje poprawić rentowność swoich placówek, realizując tym samym założenia strategiczne obrane na lata 2021–2023.

Czytaj też: Polska rowerową potęgą! Sprzedaż bije rekordy

PAP/kp

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych