Informacje

UOKiK  / autor: Fratria
UOKiK / autor: Fratria

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 20 października 2021, 15:00

  • Powiększ tekst

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska. Chodzi o dodatkowo płatne serwisy świadczone przez podmioty trzecie a rozliczane przez operatora przy wykorzystaniu usługi „Zamów z T-Mobile” - poinformował w środę Urząd.

Jak wskazał UOKiK w komunikacie, do urzędu napływało od konsumentów wiele skarg na przypadkowe uruchomienie płatnych serwisów podczas przeglądania internetu, np. przez kliknięcie w reklamę. Chodzi o takie serwisy jak: Wizzgames, Gameland (gry), Zaplium, Dealsaint (dostęp do zniżek) oraz Vodoline (filmy VOD). Płatności za nie są pobierane cyklicznie lub jednorazowo, a opłata automatycznie doliczana do rachunku.

Usługi te są świadczone przez podmioty trzecie, a rozliczane przez operatora przy wykorzystaniu usługi „Zamów z T-Mobile”. To usługa typu direct billing, gdzie opłata za treści podmiotów trzecich automatycznie jest doliczana do rachunku.

Wątpliwości UOKiK budzi m.in. brak weryfikacji przez operatora, czy do zamówienia płatnych usług doszło za wyraźną i świadomą zgodą konsumenta - podał Urząd.

Postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów może zakończyć się nałożeniem kary finansowej do 10 proc. ubiegłorocznego obrotu.

Czytaj też: NBP zaprzestał oferowania bankom kredytu wekslowego

PAP/kp

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych