Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: pixabay.com
Zdjęcie ilustracyjne / autor: pixabay.com

Czy Facebook i Instagram znikną z Europy?

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 17 lutego 2022, 11:40

  • Powiększ tekst

Facebook i Instagram wciąż nie porozumiały się z Unią Europejską w sprawie ochrony danych osobowych. To oznacza, że giganci mediów społecznościowych mogą zniknąć ze starego kontynentu. Meta wydała w tej sprawie specjalny komunikat – informuje fakt.pl.

Miliony Europejczyków nie wyobrażają już sobie życia bez Facebooka i Instagrama. W przypadku wielu współczesnych celebrytów cała ich popularność opiera się na zdjęciach i postach tam publikowanych. Jeśli chodzi o stanowisko Mety, to użytkownicy mogą być spokojni. Mark Zuckerberg chyba też nie wyobraża sobie życia bez europejskich odbiorców – pisze fakt.pl.

W oświadczeniu biura prasowego Meta zaznacza:

Absolutnie nie mamy ochoty wycofać się z Europy; oczywiście, że nie.

W dalszej części oświadczenia firma Zuckerberga podkreśla jednak, że „Meta, tak jak i wiele innych firm, organizacji oraz serwisów, przekazuje dane między UE a USA w celu świadczenia globalnych usług. Podobnie jak inne firmy przestrzegamy przepisów europejskich, polegamy na standardowych klauzulach umownych oraz stosujemy odpowiednie zabezpieczenia danych, aby móc świadczyć usługi na całym świecie. Firmy potrzebują dokładnych i globalnych przepisów, aby dbać o długoterminowe bezpieczeństwo transatlantyckiego przepływu danych. Z tego względu, tak jak ponad 70 innych firm z różnych branż, ściśle monitorujemy zmiany regulacji i ich potencjalny wpływ na naszą europejską działalność”.

Rynek europejski jest zbyt duży i zbyt ważny dla Facebooka i Instagrama, żeby ich właściciel mógł go sobie odpuścić. Wcześniejsze pogłoski o wycofaniu się z Europy stanowią prawdopodobnie tylko element nacisku przed rozpoczęciem trudnych negocjacji – komentuje fakt.pl.

eska.pl/komputerswiat.pl/fakt.pl/RO

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych