Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Materiały prasowe
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Materiały prasowe

LPP wyszło z Rosji i wkracza do innych krajów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 11 kwietnia 2022, 13:00

  • Powiększ tekst

LPP wejdzie na trzy nowe rynki w przyszłym roku - otworzy sklepy własne marki Sinsay we Włoszech i Grecji oraz sklepy franczyzowe Reserved na Cyprze. W tym roku spółka planuje otworzyć ponad 500 nowych sklepów o łącznej powierzchni handlowej o powierzchni 500 tys. m. kw.

Po trudnym okresie pandemii stanęliśmy przed kolejnymi wyzwaniami związanymi z utratą znaczącej części sieci sprzedaży. Pomimo tego sytuacja spółki pozostaje stabilna, a spodziewane przychody za bieżący rok obrotowy na poziomie ponad 16 mld zł pozwalają nam myśleć ze spokojem o przyszłości LPP - powiedział Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Wobec braku możliwości przewidzenia przyszłej sytuacji w pogrążonej w wojnie Ukrainie, postanowiliśmy skoncentrować się na rozwoju w krajach Unii Europejskiej, w których dziś już jesteśmy obecni z naszą ofertą. Równolegle chcemy zadebiutować na nowych rynkach, szczególnie w regionie Europy Południowej, gdzie widzimy potencjał wzrostu dla naszych marek. W naszej opinii te konkretne decyzje i ambitne plany dalszej ekspansji zagranicznej pozwolą nam na utrzymanie stabilnej kondycji grupy, niezależnie od sytuacji na rynkach wschodnich - powiedział Przemysław Lutkiewicz.

Zamierzony rozwój na nowych i obecnych rynkach ma pomóc w wyrównaniu strat (utrata ok. 25 proc. przychodów) poniesionych w wyniku konfliktu zbrojnego za wschodnią granicą.

Wiceprezes LLP zapowiedział otwarcie kolejnych 440 sklepów Sinsay i 100 salonów pozostałych marek oraz podtrzymał plany wejścia z ofertą wszystkich 5 marek LPP w 2022 roku do Albanii. Rozwój sieci handlowej marki Reserved będzie kontynuowany także w Niemczech oraz Wielkiej Brytanii.

Obserwując rosnące zainteresowanie linią produktów Sinsay z serii home, nie wykluczamy też poszerzenia asortymentu Reserved. Równolegle chcemy rozwijać katalog produktów tej marki dostępnych w kanale online tak, by jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania jej obecnych i nowych klientów - zapowiedział Przemysław Lutkiewicz.

Spółka w kanale e-commerce spółka spodziewa się uzyskać sprzedaż na poziomie ok. 5 mld zł na koniec br. i widzi duży potencjał w tym obszarze w takich krajach jak Austria, Włochy oraz Niemcy.

Plany sprzedażowe LPP na 2022 rok (z wyłączeniem rynku Ukrainy i Rosji) wskazują na możliwość osiągnięcia ponad 16 mld zł sprzedaży, tj. wzrost o 13 proc. r/r.

Pod koniec marca LPP zakończyło czynności operacyjne konieczne do zamknięcia salonów w Rosji. Z powodu agresji Rosji na Ukrainę spółka zawiesiła też prowadzoną tam działalność na czas nieokreślony.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

ISBnews/RO

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych