Szkoły wyższe się reklamują
Pięć uczelni zwyciężyło w trzeciej edycji konkursu Genius Universitatis na najlepsze, kreatywne kampanie rekrutacyjne szkół wyższych w roku akademickim 2013/2014. W dwóch z sześciu kategorii najlepsza okazała się Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
Konkurs na najciekawsze dokonania reklamowe uczelni po raz trzeci zorganizowały magazyn edukacyjny Perspektywy oraz magazyn marketingu i sprzedaży Brief. Szkoły wyższe oceniono w sześciu kategoriach: reklama prasowa wspierająca rekrutację, instrument promocji międzynarodowej, fanpage na Facebooku, aplikacja mobilna, gadżet promocyjny wspierający rekrutację, rekrutacyjny serwis internetowy.
Liderem w dwóch kategoriach okazała się Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej (SWPS), która zajęła pierwsze miejsce m.in. w kategorii reklama prasowa. W tej samej dziedzinie na podium znalazły się również Uniwersytet Gdański i Politechnika Krakowska.
SWPS zwyciężyła też w kategorii internetowy serwis rekrutacyjny. Na kolejnych miejscach znalazły się: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie i Uniwersytet Medyczny w Łodzi.
Do grona zwycięzców należy też Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie prowadząca najlepszy fanpage na Facebooku. Zaraz za AGH uplasowały się Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie i Politechnika Opolska.
Jury konkursu uznało, że Akademia Leona Koźmińskiego posługuje się najciekawszą aplikacją mobilną wspierającą rekrutację. Była jedyną uczelnią nagrodzona w tej kategorii.
W kategorii gadżet promocyjny zwyciężył Uniwersytet Medyczny w Łodzi. Kolejne miejsca zajęły Uniwersytet Mikołaja Kopernika- Collegium Medicum w Bydgoszczy i Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Akademii Finansów i Biznesu Vistula przyznano pierwsze miejsce w kategorii promocji międzynarodowej. Wśród najlepszych znalazły się też: Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej i Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono ponad 70 prac z 24 szkół wyższych. Jury ostatecznie oceniło 54 kampanie, spełniające regulaminowe kryteria.
"Genius Universitatis - duch miejsca, opiekuńcza siła wyzwalająca poczucie wspólnoty studentów i ich mistrzów, jest ideą łączącą misje wszystkich liczących się szkół wyższych. Ta idea buduje wartościowe strategie promocyjne uczelni w warunkach demograficznego niżu, kiedy profesjonalny marketing - dodany do pozycji rankingowej uczelni - rozstrzyga o rekrutacyjnym sukcesie" - mówi prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy Waldemar Siwiński.
W ocenie redaktora naczelnego Brief Grzegorza Kiszluka projekty poddawane ocenie są z roku na rok lepsze. "Na szczęście przechodzą już do historii stereotypy, zaczyna dominować rzetelna informacja i komunikat spójny z misją konkretnej uczelni. Uznaliśmy, iż wyrazem profesjonalizmu w promocji edukacyjnych usług z najwyższej półki są przede wszystkim rzeczowość i adekwatność przekazu, ubrane w odpowiadającą im formę. I taki walor mają nagrodzone przez nas prace" - podkreśla Kiszluk.
Uroczyste ogłoszenie wyników konkursu Genius Universitatis nastąpi 6 marca o godz. 12 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, podczas ceremonii otwarcia XXI Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2014.
(PAP)
ekr/ ula/